Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24704
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCheick Abderrahim-
dc.contributor.authorGuendouz, Abir-
dc.contributor.authorBenkrima, Radja-
dc.date.accessioned2021-01-07T00:27:23Z-
dc.date.available2021-01-07T00:27:23Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24704-
dc.descriptionMajor: Literature and Civilizationen_US
dc.description.abstractThis study is conducted to make a comparative psychological development study of the same character in different ages and works, The Red Badge of Courage and “The Veteran”, written by the American author Stephen Crane. This research aims to investigate whether Henry Fleming achieves maturity and heroism, and how he transforms psychologically throughout the two stories. Besides, it seeksto know the essence of the heroic deed, in Chancellorsville's battle and the burnt barn. To reach the goal of this study, we extract the psychological development stages, and we adopted defence mechanisms as a literary theory in accordance with the qualitative method to analyse data. Our analysis shows that in The Red Badge of Courage, the youth Henry Fleming could achieve neither maturation nor heroism. On the other hand, years later, elder Henry Fleming achieved emotional maturity and proved that he worth heroism in “The Veteran”.en_US
dc.description.abstractCetteétudeestmenée pour faire uneétude comparative du développementpsychologique du mêmepersonnage à différentsâges et œuvres, The Red Badge of Courage et «The Veteran», écritparl'auteuraméricain Stephen Crane. Cetterecherchevise à déterminersi Henry Fleming atteint la maturitéetl'héroïsme, et comment il se transformepsychologiquement à travers les deuxhistoires. En outre, ilcherche à connaîtrel'essence de l'actehéroïque, dans la bataille de Chancellorsville et dans la grange incendiée. Pour atteindre le but de cetteétude, nous extrayons les stades de développementpsychologique, et nous avonsadopté les mécanismes de défensecommethéorielittéraireconformément à la méthode qualitative d'analyse des données. Notre analyse montrequedans The Red Badge of Courage, le jeune Henry Fleming n'apuatteindreni maturation nihéroïsme. D'autre part, des années plus tard, l'aîné Henry Fleming a atteintsamaturitéémotionnelle et a prouvéqu'ilvalaitl'héroïsmedans "The Veteran".-
dc.description.abstractأجريتهذهالدراسةلمقارنةأهمالتطوراتالنفسيةلنفسالشخصيةبعمرينوعملينمختلفين،شارةالشجاعةالحمراءوالمحاربالمخضرم ,للكاتبالأمريكيستيفنكرين. حيثيهدفهذاالبحثالىالتحققحولماإذاإستطاعهنريفلمنجبلوغالنضجوتحقيقالبطولة ,وكيفتغيرنفسيامنخلالالقصتين،بالإضافة،إنهاتهدفالىمعرفةحقيقةالأعمالبطوليةالتيقامبهافيمعركة "تشانسلرزفيل" والحظيرةالمحترقة. منأجلبلوغهدفالدراسة،قمنابإستخراج مراحلالتطوراتالنفسيةبالاعتمادعلىالياتالدفاعالنفسي كنظريةأدبيةوفقاللطريقةالكيفية لتحليلالبيانات. أظهرتتحليلاتناأنفيشارةالشجاعةالحمراءلم يستطعالشاب فلمنجتحقيقلاالنضجولاالبطولة. بالمقابلسنواتبعدذلكتمكنهنريالمسنمنبلوغ النضجالعاطفيوأثبت استحقاقهللبطولة فيالمحاربالمخضرم.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversity Kasdi Merbah Ouarglaen_US
dc.relation.ispartofseries;2020-
dc.subjectFearen_US
dc.subjectCourageen_US
dc.subjectEmotional Maturityen_US
dc.subjectSacrificeen_US
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectHeroismen_US
dc.subjectDefence Mechanismsen_US
dc.subjectHenry Flemingen_US
dc.subjectPeuren_US
dc.subjectCourageen_US
dc.subjectMaturité émotionnelleen_US
dc.subjectSacrificeen_US
dc.subjectPsychologieen_US
dc.subjectHéroïsmeen_US
dc.subjectMécanismes de défenseen_US
dc.subjectHenry Flemingen_US
dc.subjectالخوفen_US
dc.subjectالشجاعةen_US
dc.subjectالنضجen_US
dc.subjectالتضحيةen_US
dc.subjectعلم النفسen_US
dc.subjectالبطولةen_US
dc.subjectاليات الدفاع النفسيen_US
dc.subjectهنري فلمنجen_US
dc.titleThe Youth in The Red Badge of Courage and the Elderin The Veteran: a Psychological Development Studyen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GUEUDOUZ-BEN KEIMA.pdf357,71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.