Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24806
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBADJADI, Nour EL Imane-
dc.contributor.authorKhaoula Hamdane-
dc.contributor.authorRayhana Allali-
dc.date.accessioned2021-01-11T21:40:24Z-
dc.date.available2021-01-11T21:40:24Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24806-
dc.descriptionSpecialty: Applied Linguistics & ESPen_US
dc.description.abstractThis study seeks to investigate whether the use of teacher's written corrective feedback (TWCF)is effective to improve learners’ linguistic accuracy , and to examine teacher awareness of it. For this study, second-year LMD students of KMU- Ouargla are chosen.The students were divided into two groups: group one receives direct feedback while the other group receives indirect feedback.After the two groups has received pre-test and post-test and they were questioned about TWCF, the results has shown the effectiveness of WCF and their preference of direct feedback. Consequently, the above results have confirmed and validated the research hypothesis.en_US
dc.description.abstract• Cetteétude vise à verifier l'efficacité des remarques correctives du professeur pour améliorer les capacités de l'apprenant, ellechercheaussi à vérifiersa perception de ces observations. Des étudiants de la 2 èmeannéuniversitairede l'universitéd'Ouarglaspécialitéanglaisontétésélectionnés. Cesetudiantssontdevisésendeuxgroupes: le premier groupereçoitdes observations directes et le deuxièmegroupereçoit des observations indirectes. Les deuxgroupeson subit un pré-examen et post-examen et après les avoirinterrogéssur les observations qu'ils on reçues. les résultats ont montré l'efficacité de la et leur préférence pour l'observation directe. Par conséquent, les résultats on confirmél'hypothèse de l'exposition.-
dc.description.abstractتسعى هذه الدراسة للتحقق من فاعلية ملاحظات الأستاذ التصحيحية المكتوبة في تحسين الدقة اللغوية للمتعلم، وتسعى أيضا لفحص إدراكه لهذه الملاحظات. تم اختيار طلاب اللغة الإنجليزية للسنة الثانية في جامعة قاصدي مرباح ورقلة. ينقسم هؤلاء الطلبة الى مجموعتين: مجموعة تتلقى ملاحظات مباشرة وأخرى تتلقى ملاحظات غير مباشرة. بعد أن تلقى المجموعتين امتحان قبلي وبعدي واستجوابهم حول ما تلقوه من ملاحظات، أظهرت النتائج فاعلية الملاحظات المكتوبة وتفوق الملاحظات المباشرة. لهذا فإن هذه النتائج أثبتت وأكدت فرضية البحث.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversity Kasdi Merbah Ouarglaen_US
dc.relation.ispartofseries;2020-
dc.subjectteacher’s written corrective feedback(TWCF),en_US
dc.subjectwriting skillen_US
dc.subjectaccuracyen_US
dc.subjectdirect feedbacken_US
dc.subjectindirect feedbacken_US
dc.subjectles remarques correctives et ecrités du professeur,en_US
dc.subjectcompetence ecrite, précisionlinguistiqueen_US
dc.subjectobservation directeen_US
dc.subjectobservation indirecteen_US
dc.subjectملاحظات الأستاذ التصحيحية المكتوبةen_US
dc.subjectمهارة الكتابةen_US
dc.subjectالدقة اللغويةen_US
dc.subjectملاحظات مباشرة وملاحظات غير مباشرةen_US
dc.titleThe Impact of Written Corrective Feedback on Enhancing EFL Writing Accuracy: A Case Study of Second Year License at KMOUen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hamdane-Allali.pdf483,62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.