Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24904
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبوطالبي الزهرة-
dc.date.accessioned2021-01-14T20:10:45Z-
dc.date.available2021-01-14T20:10:45Z-
dc.date.issued2020-12-31-
dc.identifier.issn1112-3672-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/24904-
dc.descriptionAl Athar مجلة الأثـــــــــــــــرen_US
dc.description.abstractAfter the Algerian poet Ahmed Haji had lived the black decades ,he was committed to the issues of his country, and produced an open text ( Alienation call)where he expressed the trilogy of the past ,the present and the future .In addition ,he could build equality between the subject of the poem and its style . As a matter of fact the experiences of the Arab defeatism were based on the layout of repetition but his style based is based on the repetition of the initial number doubles (two)which expresses his love to his homeland ,nation and justifies also his stressed psychology عاصر الشاعر الجزائري أحمد حاجي(العشرية السوداء) فكان ملتزما بقضايا وطنه، و أنتج نصا مفتوحا تاريخيا(هتاف الغربة) عبر عن ثلاثية الماضي و الحاضر و المستقبل.و استطاع أن يحدث تكافؤا بين موضوع القصيدة و أسلوبها؛فإذا كانت التجارب العربية الانهزامية بنيت على نسق التكرار فإن أسلوبيته بنيت على أساس تكرار العدد الزوجي و الأولي (اثنين ) أولناها بمقصديته في حب الوطن و الأمة، وتعليل سيكولوجيته المتوترة.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseriesVolume 17, Numéro 2;141-157-
dc.subjectthe initial numberen_US
dc.subjecthomelanden_US
dc.subjectnationen_US
dc.subjectalienationen_US
dc.subjectgeometric shapesen_US
dc.titleحضـــور العدد الزوجـي والأولي (اثنــان) فـي تكـــرارات قصيـدة (هتاف الغربة) للدكتـور أحمد حاجي.en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:numéro 34 2020 v17n2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T3408.pdf421,69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.