Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/25369
Title: Myth and Magical Realism in Cheetra Banarjee Divakaruni’s The Mistress of Spices
Authors: Hind HANAFI
Ichrak Belouaer
Keywords: Myths
Magic Realism
Diaspora
Postcolonialism
Literature
Indian writing
الأساطير
الواقعية السحرية
الشتات
ما بعد الاستعمار
الأدب
الكتابة الهندية
Issue Date: 2020
Publisher: University Kasdi Merbah Ouargla
Series/Report no.: ;2020
Abstract: This study attempts to analyze themes of myth and magical realism in Chitra Banerjee Divakaruni’s novel the Mistress of Spices. It elaborates on how these two are related to one another. While exploring the main themes of the novel, the study also explores the problem of immigrants and Diaspora in postcolonial literature since Diaspora is a very prominent theme in postcolonial studies and literature. The study provides a practical analysis of how setting, language and style, characters, land and home, social status and cultural traditions are presented in the novel to construct the identity of people in the Mistress of Spices. As cultural offshoots, the author accumulates her novel with rituals, customs and practices pertaining to food, dress, and her mother tongue. Divakaruni’s award winning novel entitled The Mistress of Spices has been studied as an epitome of several global issues which Divakaruni attempts to remove through the depiction of her fictional character, Tilo, .the Indian spices illumined with the power of healing and the Old One who seems to be an adherent of Buddhism. Divakaruni described the lifeless spices as living beings. The Indian Spices have been metaphorically interpreted by the Indo-American Woman author Divakaruni to draw on knowledge beyond science.
تهدف هذه الدراسة إلى تحليل أسلوبي الأسطورة والواقعية السحرية في رواية ، "سيدة البهارات" للكاتبة شيترا بانيرجي ديفاكاروني كما توضح كيف أن هذين الأسلوبين مرتبطين ببعضهما البعض. وفي إطار استكشاف المواضيع الرئيسية للرواية، تستكشف الدراسة أيضًا مشكلة المهاجرين و المغتربين في أدب ما بعد الاستعمار حيث أن الشتات موضوع بارز جدا في دراسات وأدب ما بعد الاستعمار. تقدم الدراسة تحليلاً عمليًا لكيفية عرض اللغة والأسلوب والشخصيات والأرض والوضع الاجتماعي والتقاليد الثقافية في الرواية لبناء هوية الأشخاص في رواية سيدة البهارات. وكفروع ثقافية، تجمع الكاتبة روايتها بطقوس وعادات وممارسات تتعلق بالطعام، اللباس، ولغتها الأم. دُرست رواية ديفاكاروني الحائزة على جائزة أدبية، كمثال لعدة قضايا عالمية تحاول ديفاكاروني إزالتها من خلال تجسيد شخصيتها الخيالية تيلو، البهارات الهندية المزروعة بالبراعة وقوة الشفاء، و العجوز الأم التي تبدو ملتصقة بالبوذية. وصفت ديفاكاروني التوابل التي لا حياة لها بأنها كائنات حية. ولقد جسدت الكاتبة الهندية الأميركية ديفاكاروني مجازا هذه التوابل الهندية بهدف الاستفادة من المعرفة التي تتجاوز حدود العلم.
Description: literature & civilization
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/25369
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ichrak- Belouaer .pdf1,65 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.