Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/25429
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorعلي محدادي-
dc.contributor.authorفاطنة نوي-
dc.contributor.authorمبروكة ربروب-
dc.date.accessioned2021-04-15T21:27:56Z-
dc.date.available2021-04-15T21:27:56Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/25429-
dc.descriptionأدب عربي حديث ومعاصرen_US
dc.description.abstractمثلت ظاهرة التهميش موضوعا اجتماعيا شائكا وجد صداه في فنون الأدب قديما وحديثا, وقد جسد نجيب الكيلاني نموذجه, مصورا واقع مصر المزري في فترة الوجود الإنجليزي بتصوير دقيق واقعي, ونفسي, واجتماعي, وديني، أخرج به مهمشيه من الهامش الى المركز , محاورا إياهم بطريقة غير مباشرة ليبين أبرز التحولات الاجتماعية والدينية والسياسية والثقافية التي مست المجتمع المصري في ذلك الوقت, وبناء على ذلك ركزت الدراسة على أشكال التصوير وفنيته و أبعاده مستهدفة التعريف بالمهمش وأهمية التعبير عنه في الأدب الرسمي, مستغلة مجموعة من المناهج السياقية التي خدمت الدراسة بشكل مباشر.en_US
dc.description.abstractLe phénomène de la marginalisation représente un sujet social épineux qui trouve sa résonance dans les arts littéraires du passé et du présent. Naguib al-Kilani incarne son modèle, dépeignant la misérable réalité de l'Égypte à l'époque de l'existence anglaise dans des représentations réalistes, psychologiques, sociales et religieuses exactes. Directement pour montrer les transformations sociales, religieuses, politiques et culturelles les plus importantes qui ont affecté la société égyptienne à cette époque, et par conséquent, l'étude s'est concentrée sur les formes, l'art et les dimensions de la photographie, dans le but de présenter les marginalisés et l'importance de son expression dans la littérature officielle, en tirant parti d'un ensemble d'approches contextuelles qui ont directement servi l'étude-
dc.description.abstractMarginalization was a sicial topic in the arts as literature ,anicienthy and newly, the midel of which was NAJIB AL-KILANI, embodied his model, depicting the miserable reality of Egypt during the period of English existence with accurate, realistic, psychological, social, and religious portrayals, with wich the took his marginalized from the margin bring it marginal to the center, comfirring with them the main socialogical, religions, political and cultural chonge that offected the forms , art and dimensions of photography, airming at defining the marginalized and the importance of expressing it in official literature, using a range of contextual approaches that directly served the study.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherUniversity Kasdi Merbah Ouarglaen_US
dc.relation.ispartofseries;2020-
dc.subjectالمهمشen_US
dc.subjectالتهميشen_US
dc.subjectأدب الهامشen_US
dc.subjectالنداء الخالدen_US
dc.subjectنجيب الكيلانيen_US
dc.subjectmarginalizeden_US
dc.subjectmargin literatureen_US
dc.subjecttimeless appealen_US
dc.subjectNajib AL-kilanien_US
dc.subjectMarginaliséen_US
dc.subjectMarginalisationen_US
dc.subjectLittérature marginaleen_US
dc.subjectL'appel éternelen_US
dc.subjectNajeeb Al Kilanien_US
dc.titleصورة المهمّش في رواية"النداء الخالد" لنجيب الكيلانيen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NAOUI F-RABROUB M.pdf750,54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.