Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/25577
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDoubbi Bounoua Djamel-
dc.contributor.authorKhadouma abdelkader-
dc.date.accessioned2021-05-26T20:09:15Z-
dc.date.available2021-05-26T20:09:15Z-
dc.date.issued2021-05-15-
dc.identifier.issn1112- 9808-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/25577-
dc.descriptionدفاتر السياسة والقانونen_US
dc.description.abstractThis article aims to clarify the role of civil society organizations in evaluating and estimation human rights education curricula, in return it reveals the obstacles that hinder the tasks of civil society organizations in promoting and protecting human rights in education and training fields at the formal and informal levels. This study also concluded in order to reach conclusions centered on the need to acknowledge and incorporate human rights values in educational curricula and programs, also at the informal level, such as adult education, and to spread the culture of human rights among the owners of liberal professions such as doctors, lawyers and some employees, and this can only be done with the participation of civil society organizations to contribute to modernizing educational curricula related to human rights, removing obstacles that hinder the work of these organizations in human rights education and the training of some groups of society. ملخص: يرمي هذا المقال لتوضيح دور منظمات المجتمع المدني في تقييم وتثمين مناهج تعليم حقوق الإنسان، بالمقابل يكشف عن العقبات التي تعترض مهام منظمات المجتمع المدني في ترقية وحماية حقوق الإنسان في مجال التعليم والتكوين على مستوى الرسمي وغير الرسمي. كما خلصت هذه الدراسة للوصول إلى نتائج تتمحور حول ضرورة إقرار وإدراج قيّم حقوق الإنسان في المناهج والبرامج التعليمية، وأيضا على المستوى غير الرسمي كتعليم الكبار ونشر ثقافة حقوق الإنسان لدى أصحاب المهن الحرة كالأطباء والمحامين وبعض الموظفين، ولا يكون هذا إلاّ بإشراك منظمات المجتمع المدني للمساهمة في تحديث المناهج التربوية المتعلّقة بحقوق الإنسان، وإزالة العقبات التي تعترض عمل هذه المنظمات في التربية على حقوق الإنسان وتكوين بعض فئات المجتمع.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofseriesVolume 13, Numéro 2 2021;-
dc.subjectCivil society organizationsen_US
dc.subjectHuman rightsen_US
dc.subjectFormal educationen_US
dc.subjectTrainingen_US
dc.subjectEducation curriculumen_US
dc.titleTitle Of Article (the Role Of Civil Society Organizations In Evaluating And Estimation Educational And Training Curricula As A Mean Of Promoting Human Rights.)en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:volume 13 N 2 2021 Dafatir

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
44f.pdf855,75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.