Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26096
Title: التوافق النفسي لدى التلاميذ الراسبين في مرحلة التعليم المتوسط
Authors: قدوري, الحاج
سويسي, حياة
Issue Date: 2021
Publisher: univ-ouargla
Abstract: جاء البحث تحت عنوان التوافق النفسي لدى التلاميذ الراسبين في مرحلة التعليم المتوسط، وتضمن جانبين نظري وتطبيقي منقسمين. اعتمد البحث على دراسة ميدانية استخدمت عينتين، عينة أولى استكشافية تكونت من 143 تلميذ وتلميذة راسبة، وعينة استطلاعية تكونت من 30 تلميذة وتلميذ راسب، من السنوات الاربعة المقررة في مرحلة التعليم المتوسط، وتم اختيارهم بطريقة باستعمال طريقة العينة العشوائية الطبقية، وتم تطبيق مقياس التوافق النفسي موجها للتلاميذ الراسبين، وعولجت البيانات والمعطيات بالأساليب الاحصائية التالية، المتوسط الحسابي، اختبار ت، الانحراف المعياري، معامل ارتباط بيرسون، معادلة ارتباط سيبرمان بروان، تحليل التباين الاحادي.
Apstract The examination cam under the title of psychological compatibilty among students who failed in the intermediate education stage, and it included two divided theoretical and practical aspects the research was based on a filed study that used two sampl consisting of 143 students and a failing student, and an exploratory sample consisting of 30 students and a failing student, from the four prescribed years in the intermediate education stage, and they were chosen in a way using the stratified random sampling method, and the psychological compatbility scale was applied addressed to the students who failed, and the data and data were treated with the following statistical methods, arithmetic mean t_test standard deviation, Pearson correlation coefficient,Saberman_Brown correlation equation, one_way analysis of variance
Description: التخصص: علم النفس العيادي
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26096
Appears in Collections:Département de psychologie et sciences de l'éducation - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
souici-hayat_compressed.pdf852,83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.