Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26118
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorخويلدات محمد-
dc.contributor.authorخامرة بوعمامة-
dc.date.accessioned2021-09-13T19:27:06Z-
dc.date.available2021-09-13T19:27:06Z-
dc.date.issued2021-06-30-
dc.identifier.issn2170-- 1938-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26118-
dc.descriptionمجلة أداء المؤسسات الجزائريةen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى التعرف على القيادة الإستراتجية و أثرها على التسويق الريادي لدى متعاملي للهاتف النقال (موبليس ، جازي ، اوريدو ) بوكالات ورقلة ومن اجل تحقيق هذا الهدف، تم الاعتماد على المنهج الوصفي التحليلي و كذا معطيات إحصائية ، بالإضافة إلى تحليل (49) استبيان موزعة على مجموعة وكالات لمتعاملي الهاتف النقال (موبليس ، جازي ، اوريدو بورقلة وتم تحليل البيانات والاختبار الفرضيات من خلال البرنامج الإحصائي (spss). توصلت الدراسة إلى نتائج، أهمها: أن القيادة الاستراتيجية لها اثر كبير على التسويق الريادي و في ظل هذه النتائج أوصت الدراسة بضرورة الاهتمام بالقيادة الاسترتجية قصد تموقع المؤسسة في السوق وتحقيق الريادة. This study aimed to identify the leadership of strategy and he was moved on the leading marketing of the mobile phone customers (Mobiles, Djazzy, Orido) and agencies and Wergla in order to achieve this goal, it was based on the descriptive analytical approach as well as statistical data, in addition to the analysis (49) Astb Yan is distributed to a group of agencies for mobile phone customers (mobiles, jazzy, Orido) and data analysis and testing hypotheses were carried out through the statistical program (SPSS ( . The study found a number of results, the most important of which are: strategic leadership has a major impact on leading marketing, with these results the study recommended the need to take care of the leadership in order to locate the institution in the market and achieve leadershipen_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseriesVolume 17, Numéro 1, Pages 107-124;-
dc.subjectleadership strategyen_US
dc.subjectleadingen_US
dc.subjectleading marketingen_US
dc.subjectmobilesen_US
dc.subjectDjazzyen_US
dc.subjectOridoen_US
dc.titleThe impact of strategic leadership on entrepreneurial marketing The case study of mobile phone customers in ouarglaen_US
dc.title.alternativeأثر القيادة الإستراتيجية على التسويق الريادي دراسة حالة قطاع الهاتف النقال في الجزائرen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:numéro 19 2021 V10 n1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7.pdf855,89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.