Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26128
Title: تـأثير تـقييم أداء الخدمـة العـمومية في ظل وباء كـورونا-دراسـة حالة بـريد الجزائـر-ولاية ورقـلة
Authors: نــعيـمة ولـد عـامـر
مريـــــــم, مدقن
Keywords: Province de Ouargla
. , organization and innovation. For this,improving the performance and quality of servicecompany is of one of the essential concerns of the public authorities. Due to the exceptional period experienced by the country characterized by the spread of covd-19, and in the context of all the measures taken, in particular those relating to the generalization and deployment of electronic payment means, the improvement services offered by the company Algeria/ post, in order to meet the requirement: And, precisely, the study projects, through a specific, survey: e the determination of the representation of users facing services offered by Algeria/Post. The questioning that guided our research, arose in terms of exploration of the level of appreciation, relatively positive or negative, of users in relation to the nature of the services offered by Algeria Poste Ouargla. : .
- -وباءكورونا- - .
الخدمةالعمومية
بريد الجزائر
ورقلة
:تقييم الأداء
الفيروس
Performance assessment
public service
Performance-the virus
Corona disease
Algeria Poste Ouargla
service public
Évaluation des performances
–La performance-le virus
Algérie Poste Ouargla
Epidémie de Corona
Province de Ouargla
Study Summary
essential element of the strategy of the State,taking into account its regalian mission, which consists in ensuring social well-being by meeting the needs of the populations. However, the public sector has always been the subject of various criticisms in terms of efficiency
The public service constitutes
Issue Date: 2021
Abstract: ملخص الدراسة تشكل الخدمة العامة عنصرا أساسيا في إستراتيجية التنمية للدولة، نظرا لمهمتها السيادية المتمثلة في ضمان الرفاه الاجتماعي من خلال تلبية احتياجات السكان. ومع ذلك، كان القطاع العام دائمًا موضوع انتقادات مختلفة من حيث الكفاءة والتنظيم والابتكار. لهذا، يعد تحسين أداء وجودة الخدمة في المؤسسة العمومية أحد الاهتمامات الأساسية للسلطات العامة. فنظرا للفترة الاستثنائية التي مرت بها البلاد والتي تميزت بانتشار كوفيد -19 ، وفي سياق جميع الإجراءات المتخذة من طرف الجزائرالبريد ، ولا سيما تلك المتعلقة بتعميم ونشر وسائل الدفع الإلكتروني ، فإن تحسين الأداء ونوعية الخدمات التي تقدمها من أجل تلبية المتطلبات: - مدى ملائمة نظام والتدابير المعتمد من طرف بريد الجزائر ورقلة، مع البروتوكول الصحي للتدابير المتخذة في سياق مكافحة انتشار كوفيد -19. وبشكل أكثر دقة، تهدف الدراسة، من خلال مسح محدد: "تحديد تمثيلات وممارسات المستخدمين مقابل الخدمات التي تقدمها الجزائر / البريد". من خلال الاستقصاء الذي وجه بحثنا، طُرِح من حيث استكشاف مستوى التقدير، الإيجابي أو السلبي نسبيًا، للمستخدمين فيما يتعلق بطبيعة ومستوى أداء الخدمات التي تقدمهامؤسسة البريد الجزائربورقلة. :
LeRésumé Le service public constitue un élément essentiel de la stratégie de développement de l'Etat, compte tenu de sa mission régalienne qui consiste à assurer le bien-être social en ٌRépondant aux besoins des populations. Toutefois, le secteur public a toujours fait l'objet de différentes critiques en termes d'efficacité, d'organisation et d'innovation. Pour cela, l'amélioration de laperformance et qualité de service de l'entreprise publique est l'une des préoccupations essentielles des pouvoirs publics. En raison de la période exceptionnelle que connaît le pays caractérisée par la propagation de la Covid-19, et dans le cadre de l’ensemble des mesures prises, notamment celles relatives à la généralisation et au déploiement des moyens de paiement électronique, l’amélioration des prestations de service offertes par l’entreprise Algérie/Poste, en vue de satisfaire à l’exigence : Et, de manière précise, l’étude projette, à travers une enquête spécifique : « la détermination des représentations et pratiques des usagers face aux prestations offertes par Algérie/Poste». Le questionnement qui a guidé notre recherche, s’est posé en termes d’exploration du niveau d’appréciation, relativement positive ou négative, des usagers par rapport à la nature des prestations offertes par Algérie Poste Ouargla.
Description: جـامعة قــاصـدي مـربـاح- ورقلـة- كــلية الحـقوق والعلــوم السياسـة قــــسم العلــوم الســياسـيـة
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26128
Appears in Collections:Département de droit - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mdkn-mriam.pdf.pdf2,11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.