Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26700
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبودربالة, عبد القادر-
dc.contributor.authorبورحماني, نسرين-
dc.contributor.authorبن عون, صفاء-
dc.date.accessioned2021-
dc.date.available2021-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26700-
dc.descriptionالتخصص: إتصال جماهيري ووسائط جديدةen_US
dc.description.abstractتناولت هذه الدراسة موضوع دور الانستغرام في الترويج للمنتوجات، حيث تتجلى أهميته في الدور الفعال الذي تتيحه شبكات التواصل الاجتماعي في الترويج لمختلف المنتوجات، وقصد الإجابة على الإشكالية المطروحة:ما هو الدور الذي يلعبه الانستغرام في الترويج للمنتجات التجارية؟ تم الاعتماد على أسلوب العينة القصدية حيث بلغ عددهم7مفردات، وتم استخدام المنهج الوصفي التحليلي في الدراسة لتحليل أراء المبحوثين الذين أجابو على المقابلة المقدمة إليهم. وقد توصلنا إلى مجموعة من النتائج أهمها:  ان الانستغرام له دور فعال في الترويج للمنتوجات  المروجون عبر منصات الانستغرام استحسنوا هذه المهنة  يعتبر الانستغرام من مواقع التواصل التي تساهم في التجارة الالكترونيةen_US
dc.description.abstractThis studydealtwith the topic of the role of Instagram in promotingproducts, as its importance isreflected in the effective roleoffered by social networks in promotingvariousproducts, and in order to answer the problemposed:Whatis the rolethat Instagram plays in promoting commercial products? The intentional sampling methodwasreliedupon, amounting to 7 items, and the descriptive analyticalmethodwasused in the study to analyze the opinions of the respondentswhoanswered the interview presented to them. Wereached a number of results, the most important of whichare:  Instagram plays an active role in promotingproducts  Instagram promoterslikedthis profession  Instagram is one of the social networking sites thatcontribute to e-commerce-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouargla-
dc.subjectالانستغرامen_US
dc.subjectالترويجen_US
dc.subjectمتابعen_US
dc.subjectالمنتوجen_US
dc.titleدور الأنستغرام في الترويج للمنتجات التجارية دراسة ميدانية لعينة من مروجي منتجات على منصة الأنستغرامen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bourahmani-nesrine.pdf897,47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.