Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26729
Title: The correlation between the growth of the population concerned with study (elementary, intermediate, and secondary education), and the percentage of pedagogical framing. Analytical study of Laghouat city in time between 2010-2019
Other Titles: تناسب نمو الفئة السكانية المعنية بالتمدرس (ابتدائي، متوسط و ثانوي ) مع نسبة التأطير البيداغوجي دراسة تحليلية لولاية الأغواط في الفترة 2010 - 2019
Authors: عيسى قرقاب
محمد صالي
Keywords: population growth
class concerned with study
Pedagogical framing
student
teacher
Issue Date: 10-Nov-2021
Series/Report no.: Volume 13, Numéro 4 2021 B;
Abstract: وضعت الجزائر منذ الاستقلال إستراتيجية من أجل دفع عجلة التنمية من خلال تكوين مواطنيها منذ المراحل الأولى من حياة المواطن،من هذا المنطلق جاءت المحاولة المتواضعة لتسليط الضوء على موضوع مهم جدا في قطاع التربية والتعليم في الجزائر وهو التأطير البيداغوجي الذي يسهر على نقل المعارف إلى التلاميذ والنمو الذي عرفته الجزائر بشكل عام وولاية الأغواط بشكل خاص في تعداد السكان، حيث وقفنا على الواقع الديموغرافي والواقع التربوي لولاية الأغواط في فترة 2010 إلى 2019 Since its independence, Algeria had developed a strategy which aims at advancing development, throughout the development of the citizens since the early stager of the citizen's life. In this sense, this research paper aims at shedding light on a very crucial issue related to the education sector in Algeria, which is teaching. The latter intends to transfer knowledge to students and at the same time, reflects the signs of development seen in Algeria; in general, and in Laghouat city in terms of census while highlighting the demographic situation, as well as the educational situation of the time between 2010 and 2019.
Description: مجلة الباحث في العلوم الإنسانية و الاجتماعية
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26729
ISSN: 2170-1121
Appears in Collections:numéro 49 SSH V13 N4 2021B

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S4911.pdf262,17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.