Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26849
Title: Investigating The Use Of The Ripple Effect Strategy To Teach Vocabulary: The Case of First Year Undergraduate Students of The English Department at KMUO
Authors: Sadoune, Farida
Boulifa, Rihab
Yousfi, Samia
Keywords: Core Meaning
Meaning Expansion
Teaching Strategy
The Ripple Effect
Vocabulary
Effet d’entraînement
Expansion du Sens
Orale
Sens Central
Stratégie d’enseignement
Vocabulaire
الكلام
التوسع المعنى
المعنى الأساسي
إستراتيجية التدريس
التأثير الترددي
المفردات
Issue Date: 2021
Publisher: Université Kasdi Merbah Ouargla
Abstract: The present research attempts to investigate the effectiveness to which the Ripple affect strategy expands EFL learner’s vocabulary learning, and also to test our current hypotheses that teaching vocabulary through the use of the Ripple effect strategy in enhancing students’ vocabulary and developing their communicative competence. Thus, in order to reach the pre-determined goals. In the methodology; we adopted the mixed-method approach for the quantitative method , we have dealt with the quasi-experimental method including a pre-test and trainee session ending with post-test which were measured to first year undergraduate students of English department of letter and English language at Kasdi Merbah University of Ouargla .Meanwhile , for the qualitative method a questionnaire was addressed to teachers of oral expression in order to provide us with the necessary information about the use of RE strategy during their teaching career. After gathering data and we analyzing them, the result showed a remarkable improvement’s progress in students vocabulary based on the ripple effect strategy.
La présente recherche tente d’étudier l’efficacité à laquelle la stratégie d’incidence sur les ondulations élargit l’apprentissage du vocabulaire des apprenants de l’EFL. et aussi pour tester nos hypothèses actuelles selon lesquelles l’enseignement du vocabulaire par l’utilisation de la stratégie de l’effet d’entraînement pour améliorer le vocabulaire des élèves et développer leur compétence communicative. Ainsi, afin d’atteindre les objectifs prédéterminés. Dans la méthodologie, nous avons adopté l’approche de méthode mixte pour la méthode quantifie, nous avons traité la méthode quasi-expérimentale, y compris un pré-test et une session de stagiaires se terminant après-test qui ont été mesurés aux étudiants de première année de premier cycle du département d’anglais de la lettre et de la langue anglaise à Kasdi Merbah Université de Ouargla. Dans l’intervalle, pour la méthode qualitative, un questionnaire a été adressé aux enseignants d’expression orale afin de nous fournir les informations nécessaires sur l’utilisation de la stratégie d’effet d’entraînement au cours de leur carrière d’enseignant. Après avoir recueilli des données et les avoir analysées, le résultat a montré une amélioration remarquable du vocabulaire des élèves en fonction de la stratégie d’effet d’entraînement.
يحاول البحث الحالي دراسة الفعالية التي تؤثر عليها الإستراتيجية التاثيرالترددي في توسيع نطاق تعلم مفردات متعلم اللغة الأجنبية الانجليزية ، وأيضا لاختبار فرضيتنا الحالية التي تقول بأن تعليم مفردات اللغة من خلال استخدام إستراتيجية التأثير الترددي في تعزيز مفردات الطلاب وتطوير كفاءتهم التخاطبية. وبالتالي ، من أجل بلوغ الأهداف المحددة سلفا. في المنهجية ؛ وقد اعتمدنا النهج المختلط للطريقة التكميلية ،في الطريقة العلاجية , تناولنا الأسلوب شبه التجريبي ، بما في ذلك دورة ما قبل الاختبار ودورة متدربة تنتهي بفترة ما بعد الاختبار تم قياسها إلى السنة الأولى من طلاب الدراسات الجامعية في قسم الأدب واللغة الإنجليزية في جامعة قاصدي مرباح في ورقلة. وفي الوقت نفسه ،في الطريقة النوعية , وُجه استبيان إلى المدرسين التعبير الشفوي من أجل تزويدنا بالمعلومات اللازمة عن استخدام إستراتيجية خلال مسيرتهم التعليمية. بعد جمع البيانات وتحليلها، أظهرت النتيجة تحسنا ملحوظا في مفردات الطلاب بناء على إستراتيجية التأثير الترددي.
Description: Linguistics
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26849
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BOULIFA -YOUSFI.pdf2,61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.