Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26916
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبودربالة, عبد القادر-
dc.contributor.authorعـشي, أسـامة-
dc.date.accessioned2021-
dc.date.available2021-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/26916-
dc.descriptionالتخصص:إتصال الجماهيري ووسائط جديدةen_US
dc.description.abstractمن منطلق هذه الدراسة تقدمت للكشف عن دور الاتصال التسويقي في بناء الصورة الذهنية لدى الزبون دراسة حالة مؤسسة oppo ، و قد قدمت هذا من خلال المنهج الوصفي و دراسة حالة و في أدوات جمع البيانات على :الاستمارة التي وزعت على زبائن المؤسسة ، ولحل الإشكالية اعتمدت على التساؤلات التالية: -ما هو إسهام الاتصال التسويقي لشركة oppo في التأثير على الزبون ؟ -ما هي الوسائل التي تعتمدها مؤسسة oppo في بناء الصورة الذهنية للزبون ؟ -ما هي العراقيل التي تواجه بناء الصورة الجيدة لمؤسسة oppo لدى الزبون ؟ وانطلقت الدراسة لتحقيق مجموعة من الأهداف نوردها كالأتي: التعرف على الدور الذي يؤديه الاتصال التسويقي في بناء الصورة الذهنية للزبون و معرفة إلى إي حد تمارس المؤسسة الاتصال التسويقي و معرفة إذا كانت مؤسسة oppo تلتزم بأساسيات الاتصال التسويقي ، و بعد جمعي للبيانات و تحليلها توصلت إلى أن مؤسسة oppo تولي أهمية كبيرة للاتصال التسويقي و له تأثير كبير في جذب ورسم الصورة الجيدة لدى الزبون .en_US
dc.description.abstractIdid lhis study for the role of marketing commuincation in bulding a mentel image of the a company with the customer . oppo comany case study . This was presented through the descriptive approach and a case study and in the data collection tools on the from that was distribued to customers. The forms that were filled out by the company,s clients led us to answer the following questions : -what is the contribution of marfeting communication to oppo company in the impact on the customer ? -what are the procedues followed by oppo company in puildnig a mental image of a customer ? -what are the obstacles that face building a good company image ? After studying the topic the objective were as followe : I lernid obout the importonce of marketing communication in building the mentat image of the customer.find out if oppo company adheres to marketing commuication policies and after collecting and analyzing thefield information a company that attaches great importance to marketing communication and has a great impact on the customer . Key words :role, communication, marketing, methods, mental image.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouargla-
dc.subjectالاتصالen_US
dc.subjectدورen_US
dc.subjectالاتصال التسويقيen_US
dc.subjectالتسويقen_US
dc.subjectالصورة الذهنيةen_US
dc.titleدور الاتصال التسويقي في بناء الذهنية لمؤسسة OPPO لدى الزبون دراسة ميدانية على عينة من زبائن وكالة OPPO بورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Aachi-Ossama_compressed.pdf737,77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.