Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27030
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorمولود, كنيوة-
dc.contributor.authorنريمان, باباحنيني-
dc.date.accessioned2021-12-16T10:20:39Z-
dc.date.available2021-12-16T10:20:39Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27030-
dc.descriptionوزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي.en_US
dc.description.abstractﻫــــﺪﻓﺖ ﻫــــﺬﻩ اﻟﺪراﺳــــﺔ إﱃ معرفة اﻟﺼــــﻼﺑﺔ اﻟﻨﻔﺴــــﻴﺔ وﻋﻼﻗﺘﻬــــﺎ ﺑالتعليم الالكتروني ﻟﺪى طلبة التربية البدنية والرياضية بمعهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية بجامعة ورقلة في ضوء متغير المستوى التعليمي، حيث انطلقنا في دراستنا هذه من ثلاث فرضيات متبعين في ذلك المنهج الوصفي الارتباطي، وأجريت على عينة مكونة من (95) طالب بما فيهم طلبة الليسانس/الماستر، واختيرت بطريقة عشوائية بسيطة، وبعد إجراء الدراسة الميدانية باستعمال أدوات البحث المتمثلة في مقياس الصلابة النفسية واستبيان التعليم الالكتروني، تم التحليل الاحصائي باستخدام برنامج (SPSS)، وتوصلت الدراسة إلى أن مستوى الصلابة النفسية والتعليم الالكتروني منخفضان لدى الطلبة، في حين أن العلاقة بين الصلابة النفسية والتعليم الالكتروني ارتباطية موجبة، كما بينت الدراسة عدم وجود فروق في مستوى الصلابة النفسية والتعليم الالكتروني لدى الطلبة تبعا للمستوى الدراسي.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to know the psychological hardness and its relationship to electronic education among students of physical education and sports at the Institute of Sciences and Techniques of Physical and Sports Activities at the University of Ouargla in light of the educational level variable. (95) students, including bachelor's / master's students, were chosen in a simple, random way, and after conducting the field study using the research tools represented in the Psychometric Hardness Scale and the E-Learning Questionnaire, the statistical analysis was done using the (SPSS) program. The study found that the level of psychological hardness and e-learning are low among students, while the relationship between psychological hardness and e-learning is positive, and the study showed that there are no differences in the level of psychological hardness and e-learning among students according to the academic level-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectالصلابة النفسيةen_US
dc.subjectالتعليم الإلكترونيen_US
dc.subjectطلبة التربية البدنية والرياضيةen_US
dc.titleالصلابة النفسية وعلاقتها بالتعليم الإلكتروني لدى طلبة التربية البدنية والرياضيةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
باباحنيني نريمان.pdf1,27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.