Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27066
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorرضاپور محیسنی توفیق-
dc.contributor.authorخضری علی-
dc.date.accessioned2022-01-02T10:23:46Z-
dc.date.available2022-01-02T10:23:46Z-
dc.date.issued2021-12-31-
dc.identifier.issn1112-3672-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27066-
dc.descriptionAl Athar مجلة الأثـــــــــــــــرen_US
dc.description.abstractهذه الدراسة، بالاعتماد على المنهج الوصفي-التحليلي تدرس تجليات التثاقف النصي في رواية العصفورية لغازي القصيبي. والهدف هو الاطلاع على هذه التجليات وما تتركه من أثرٍ واضحٍ علی المتلقي، فهذه الدراسات قد تساعد في التخفيف من حدة التعصب للغة والأدب القومي، التي تؤدي إلی عزلة اللغة والأدب القومي عن تیارات الفكر والثقافة المفیدة التي تثري أدب من الآداب. وقد تبيّن هذه الدراسات أيضاً مدی الاشتراكات الثقافية بين الشعوب وانجذابهم نحو الآخر بالفطرة. This study, based on the descriptive-analytical approach, examines the manifestations of textual acculturation in Ghazi Al-Qusaibi's novel Al-Asfooria. The aim is to learn about these manifestations and the clear impact they leave on the recipient, whether he is a writer or a connoisseur of literature. These studies may help in alleviating dagmatism to national language and literature, and often blind intolerance has led to the isolation of language and national literature from the currents of useful thought and culture. These studies may also show the extent of cultural contributions between peoples and their attraction to the other By natureen_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseriesVolume 18, Numéro 2 2021;-
dc.subjectالنقد الثقافيen_US
dc.subjectالتثاقف النصيen_US
dc.subjectغازي القصيبيen_US
dc.subjectروایة العصفوریةen_US
dc.titleالتثاقف النصي في رواية العصفورية لغازي القصيبيen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:numéro 36 2021 v18n2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3.pdf600,5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.