Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27118
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorلعجال عبدالمنعم-
dc.date.accessioned2022-01-03T09:54:53Z-
dc.date.available2022-01-03T09:54:53Z-
dc.date.issued2021-12-30-
dc.identifier.issn2478-0197-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27118-
dc.descriptionمجلة العلامةen_US
dc.description.abstractلقد مرت البشرية بالعيد من المراحل الثقافية وهي الشفاهية والكتابة والتصويرية ، نحن الآن نعيش في عصر حيث توجد في كل مكان، في المجلات، والصحف، والكتب، والملابس، واللوحات الإعلانية، والحواسيب، والهواتف، والتلفزيون وغيرها... نظرا لهذا الانتشار أصبحت تهيمن على الفرد والمجتمع بل وتتحكم في قراراته وتغير من قناعاته ولاشك أن التطور التكنولوجي قد أسهم بشكل فعال في هذا الإنتشار، خاصة مع التطور الرقمي وظهور الصورة الرقمية وتداولها الآني والتفاعلي في مختلف منصات التواصل الاجتماعي والقنوات التلفزيونية. وهو مايجعلنا نتسائل إلى أي مدى يمكن للصورة التأثير على المتلقي وتغيير من قناعاته و توجهاته؟ و كيف يمكن التحقق من مدى مصداقية هذه الصور؟ Humanity has gone through the Eid of cultural stages, which are oral, writing, and photographic, we now live in an era where it is found everywhere, in magazines, newspapers, books, clothes, billboards, computers, phones, television The individual and society, and even control their decisions and change their convictions, there is no doubt that technological development has effectively contributed to this spread, especially with the digital development and the emergence of the digital image and its immediate and interactive circulation in various social media platforms and television channels. Which makes us wonder to what extent can the image affect the recipient and change his convictions and attitudes? How can you verify the reliability of these photosen_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseriesVolume 6, Numéro 3 2021;-
dc.subjectimageen_US
dc.subjectEffecten_US
dc.subjectImage credibilityen_US
dc.subjectModification of photosen_US
dc.subjectDigitalen_US
dc.titleتأثير الصورة على المتلقي و آلية التحقق من مدى مصداقيتها The effect of the image on the recipient and the mechanism to verify its credibilityen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Al Alama N 14 / Vol 6, N3 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1.pdf1,38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.