Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27237
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorرحراح عبدالقادر-
dc.contributor.authorقريشي حليمة السعدية-
dc.contributor.authorشطيبة زينب-
dc.date.accessioned2022-01-25T08:36:15Z-
dc.date.available2022-01-25T08:36:15Z-
dc.date.issued2021-12-31-
dc.identifier.issn2170-- 1938-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27237-
dc.descriptionمجلة أداء المؤسسات الجزائريةen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الورقة البحثية إلى معرفة مدى تأثير استخدام تكنولوجيا المعلومات والاتصال على الأداء التسويقي لمديرية العملياتية لاتصالات الجزائر بتيبازة. شمل هذا البحث عينة من العاملين بلغت 50 عامل إداري في المؤسسة، كما تم اختيار عينة عشوائية من زبائن المؤسسة محل الدراسة مكونة من 50 مشاهدة، وقد تم تحليل بياناتها باستخدام الحزم الإحصائية للعلوم الجتماعية(SPSS). أظهرت نتائج الدراسة إلى وجود أثر ذو دلالة إحصائية لتكنولوجيا المعلومات والاتصال على الأداء التسويقي للمديرية العملياتية لاتصالات الجزائر بتيبازة. :Abstract This research paper aims to know the impact of the use of information and communication technology on the marketing performance of the Operational Directorate of Algeria Telecom in Tipaza. This research included a sample of employees amounting to 50 administrative workers in the institution, and a random sample of the clients of the institution under study was selected, consisting of 50 views, and its data was analyzed using the statistical packages for social sciences (SPSS).The results of the study showed that there is a statistically significant effect of information and communication technology on the .marketing performance of the Operational Directorate of Algeria Telecom in Tipazaen_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseriesVolume 10, Numéro 2 2021;-
dc.subjectinformation and communication technologyen_US
dc.subjectmarketing performanceen_US
dc.subjectmarketing performance measuresen_US
dc.subjectmarket shareen_US
dc.subjectcommunications of Algeria in tipazaen_US
dc.titleInformation Technology and Communication and Its Impact on Marketing Performance تكنولوجيا المعلومات والاتصال وأثرها على الأداء التسويقيen_US
dc.title.alternativeAlgérie Telecom Directorate of Tipaza model مؤسسة اتصالات االجزائر مديرية تيبازة أنموذجاen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:numéro 20 2021 V10 n2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
04.pdf784,96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.