Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27633
Title: | تناسق المحتوى التعليمي والقيمي بين الصورة والنص المكتوب "مقاربة وصفية في كتاب اللغة العربية للسنة الثانية من التعليم الابتدائي" |
Authors: | كمال, علوش كدونة, لطيفة رزاق, محسن فرحة |
Keywords: | المحتوى القيم تعليمي تناسق صورة نص مكتوب Content values éducation harmony image written text Contenu valeurs éducation harmonie image texteécrit |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Université Kasdi Merbah Ouargla |
Abstract: | يهدف البحث إلى دراسة تناسق المحتوى التعليمي والقيمي بين النص المكتوب ونص الصورة في كتاب اللغة العربية للسنة الثانية من التعليم الابتدائي، معتمدا على وصف النصوص وتحليلها، وقد توصل إلى أن هناك مجموعة من النصوص فيها تناسق كلي في حين أخرى لم تصل إلى هذا التناسق، مما وجب على الخبراء وأصحاب المنظومة التربوية مراجعة هذه النصوص المكتوبة والصور، وسد الثغرات الموجودة في محتواها، بسبب الطريقة العفوية في وضعها، وعدم التركيز بدقة في إقرانها بعضها ببعض. The researchers aims to study the consistency of educational and value content between the writing text and the image text in the Arabic language book for the second year of primary school ,Based on the description and analysis of the texts ,he concluded that there are a group of texts that have complete consistency ,while others ont reached this consistency,This necessitated experts and owners of the educational system to review these writing texts and images ,and to fill in the gaps in their content ,kuna need on spontaanseltpalgutatudjaeikeskendutatäpseltüksteisegasidumisel. chercheursont pour objectifd'étudier la cohérence du contenuéducatifet de valeur entre le texteécrit et le texte image dans le livre en langue arabe pour la deuxièmeannée du primaire. Sur la base de la description et de l'analyse des textes, il a concluqu'ilexiste un groupe de textes qui ontunecohérencecomplète, tandisqued'autresontatteintcettecohérence, cela a nécessitéque les experts et les propriétaires du systèmeéducatifrévisentcestextes et images d'écriture, et pour combler les lacunesdansleurcontenu, kuna need on spontaanseltpalgutatudjaeikeskendutatäpseltüksteisegasidumisel. |
Description: | لسانيات تطبيقية |
URI: | http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27633 |
Appears in Collections: | Département de Langue Arabe - Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
KADOUNA-RAZAK MOHCEN.pdf | 513,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.