Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27641
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorسعاد بضياف-
dc.contributor.authorجهيدة طبة-
dc.contributor.authorزليخة بروبة-
dc.date.accessioned2022-03-06T10:36:53Z-
dc.date.available2022-03-06T10:36:53Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27641-
dc.descriptionلسانيات تطبيقيةen_US
dc.description.abstractتهدف دراستنا إلى معرفة ومناقشة المنهاج والطرق المناسبة لتبليغ أسلوب الاستفهام في المرحلة الابتدائية وذلك من خلال كتب اللغة العربية والوثائق البيداغوجية الخاصة بالمرحلة الابتدائية ومن هنا كان عنوان مذكرتنا "تعليم أسلوب الاستفهام في مرحلة التعليم الابتدائي من خلال المناهج التعليمية"ـ دراسة تحليلية وصفية بين الأطوار الثلاثة ،والهدف من تدريس أسلوب الاستفهام هو التعرف على الطرق المبرمجة لدروس الاستفهام ومعرفة واقع تدريس هذا الأسلوب وتوصلنا إلى النتائج التالية: ـ تدرج وتسلسل دروس أسلوب الاستفهام واتصالها ببعضها البعض من سنة إلى أخرى مما يجعل من أفكار التلاميذ مترابطة ومنسجمة، وأن أغلبيتها كانت في المتناول.،وأن نماذج دروس الاستفهام جزء من نصوص القراءة مأخوذة منه وهذا شيء مستحسن ونافع لكل من المعلم والمتعلم. ـ جاءت التدريبات متنوعة وعديدة ومتفاوتة من حيث السهولة والصعوبة ومن خلال سنوات المرحلة الابتدائية. ـ وأن تدريس أسلوب الاستفهام في المرحلة الابتدائية ليس له غاية في ذاته إنما هدفه تقويم اللسان وسلامته عند استعماله لهذا الأسلوب وتوظيفه.en_US
dc.description.abstractOur study aims at knowing and discussing the curriculum and the appropriate ways to communicate the interrogative method in the primary stage, through Arabic language books and pedagogical documents for the primary stage, hence the title of our memo "Teaching the interrogative method in the primary stage through educational curricula" - An analytical and descriptive study between the three phases, and the goal of teaching the interrogative method is to identify the programmed methods of interrogative lessons and know the reality of teaching this method, and we reached the following results: And that the majority of them were accessible. And that the question models are part of the reading texts taken from him, and this is something recommended and beneficial for both the teacher and the learner. The exercises were varied and numerous, varying in terms of ease and difficulty, and during the elementary school years. - Teaching the interrogative method in the primary stage does not have an end in itself, but its goal is to evaluate the tongue and its integrity when using this method and its use.-
dc.description.abstractNotre étude vise à connaître et à discuter le curriculum et les moyens appropriés pour communiquer la méthode interrogative au primaire, à travers des livres et des documents pédagogiques en langue arabe pour le primaire, d'où le titre de notre mémo "Enseigner la méthode interrogative au primaire à travers les programmes éducatifs" - Une analyse et descriptive entre les trois phases, et le but de l'enseignement de la méthode interrogative est d'identifier les méthodes programmées des leçons interrogatives et de connaître la réalité de l'enseignement de cette méthode, et nous sommes arrivés aux résultats suivants : Et que la majorité d'entre elles étaient accessibles. Et que les modèles de questions font partie des textes de lecture qui lui sont pris, et c'est quelque chose de recommandé et bénéfique à la fois pour l'enseignant et pour l'apprenant. Les exercices étaient variés et nombreux, variant en termes de facilité et de difficulté, et durant les années d'école primaire. - L'enseignement de la méthode interrogative au primaire n'a pas de fin en soi, mais son but est d'évaluer la langue et son intégrité lors de l'utilisation de cette méthode et de son utilisation.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherUniversité Kasdi Merbah Ouarglaen_US
dc.subjectمفهوم التعليمen_US
dc.subjectمفهوم الاستفهامen_US
dc.subjectمفهوم مرحلة التعليم الابتدائيen_US
dc.subjectمفهوم المناهج التعليميةen_US
dc.subjectالمنهجen_US
dc.subjectإ صطلاحاen_US
dc.subjectThe concept of educationen_US
dc.subjectInterrogative concept:en_US
dc.subjectThe concept of the primary education stageen_US
dc.subjectAnd I understand it technicallyen_US
dc.subjectI understood it with understanding.en_US
dc.subjectThe concept of educational curriculaen_US
dc.subjectCurriculum: Languageen_US
dc.subjectIdiomaticallyen_US
dc.subjectLe concept d'éducationen_US
dc.subjectConcept interrogatifen_US
dc.subjectLe concept de l'enseignement primaireen_US
dc.subjectLe concept de programmes d'étudesen_US
dc.subjectProgramme d'étudesen_US
dc.subjectIdiomatiquementen_US
dc.titleتعليم أسلوب الاستفهام في مرحلة التعليم الابتدائي من خلال المناهج التعليميةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TABBA-BERAOUIA.pdf1,31 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.