Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27772
Title: التواصل البیداغوجي وتقنیاته Educational communication and its techniques
Authors: لحسن الكیري
Keywords: pedagogical communication
the pedagogical field
communication techniques
classroom practice
communication barriers
Issue Date: 31-Mar-2022
Series/Report no.: Volume 14, Numéro 1 2022;
Abstract: یخوض هذا البحث في قضیة شائكة تتعلق بماهیة التواصل البیداغوجي وتقنیاته. وبناء علیه قمنا بتعریف التواصل وأبرز تقنیاته في المقام الأول على اعتبار أن معرفة الموضوع ومحدداته الابستمولوجیة هي المدخل الأساس لفهمه ثم انتقلنا بعد ذلك إلى استع ا رض بعض تقنیات التواصل المعتمدة في الحقل البیداغوجي بصفة خاصة. وحتى لا نحصر أنفسنا في الشق النظري وحتى نكون عملیین أكثر فإننا أدرجنا محاور لها ارتباط مباشر بالممارسة الصفیة بحیث تطرقنا من خلالها للحواجز التواصلیة والحلول المقترحة لتجاو زها This research deals with a thorny issue related to education communication and its techniques. It defines communication and highlights its techniques in the first place, considering that knowledge of the subject and its epistemological determinants is the main entry point for understanding it, and then moves on to review some of the communication techniques adopted in the pedagogical field in particular. In order not to be confined to the theoretical part and to be more practical, we have included topics that are directly related to classroom practice, through which this research deals with communication barriers, the necessary rules and proposed solutions to overcome communicative obstacles
Description: مجلة الباحث في العلوم الإنسانية و الإجتماعية
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27772
ISSN: 2170-1121
Appears in Collections:numéro 50 SSH V14 N1 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S5008.pdf124,61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.