Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27775
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorرشید فریح-
dc.date.accessioned2022-04-12T08:52:14Z-
dc.date.available2022-04-12T08:52:14Z-
dc.date.issued2022-03-31-
dc.identifier.issn2170-1121-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27775-
dc.descriptionمجلة الباحث في العلوم الإنسانية و الإجتماعيةen_US
dc.description.abstractیتنا ول هذا المقال مسألة بالغة الأهمیة و التي تتمثل الدور الاقتصادي للمؤسسات الإعلامیة ، فهي من جهة مؤسسات تهدف إلى تقدیم خدمة عمومیة للصالح العام و من جهة أخرى هي عبارة عن كیانات اقتصادیة تسعى إلى الربح المادي خاصة في مجال الإعلام الخاص، وبالتالي هذه الخاصیة الاقتصادیة لوسائل الإعلام تف رض علیها الالت ا زم بمعاییر اقتصادیة في تسییر المؤسسات، كي تستمر هذه المؤسسات في أداء مهامها ، وهي مطالبة بتحقیق عوائد مالیة لصاحبها كونها نشاط اقتصادي. یضاف إلى هذا طبیعة المنتج الإعلامي سریع التلف والذي یفرض هو الآخر جملة من الاعتبا ا رت التي یجب أن ت ا رعیها المؤسسات الإعلامیة للقدرة على المنافسة في هذه السوق الشرسة للإعلام وخاصة مع تنوع وتعدد الوسائط الإعلامیة This article deals with an important issue, which is the economic role of media institutions. On one hand, these institutions aim to provide a public service for the public good; on the other hand, they are economic entities that seek financial gain especially in the field of private media. therefore ; this economic characteristic of the media imposes itself as they must adhere to economic standards in the running of institutions, so as to continue to perform their tasks the way they are required to in order to achieve financial returns for their owner as an economic activity. Added to this is the nature of the its perishable product, which also imposes a set of considerations that media organizations must take into account to be able to compete in this fierce media market, especially with the diversity and variety of mediaen_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseriesVolume 14, Numéro 1 2022;-
dc.subjectMedia institutionsen_US
dc.subjecteconomicsen_US
dc.subjectcorporate governanceen_US
dc.subjectadvertisingen_US
dc.subjectsalesen_US
dc.titleالدور الاقتصادي لوسائل الإعلام The economic role of mediaen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:numéro 50 SSH V14 N1 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S5010.pdf202,67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.