Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27830
Title: العملیة الإرشادیة وفق نظریة "ألبرت ألیس "للإرشاد العقلاني الانفعالي 'Albert Ellis' Indicative process in the light of the theory of Rational and Emotional Guidance
Authors: مسعودة سالمي
الطاهر سعد الله
Keywords: Indicative process
Emotional and rational guidance
Issue Date: 31-Mar-2022
Series/Report no.: Volume 14, Numéro 1 2022;
Abstract: یهدف هذا المقال إلى إب ا رز أهمیة الإرشاد العقلاني الانفعالي في معالجة بعض المشكلات والاضط ا ربات النفسیة التي تصیب الفرد، نتیجة لتبنیه عدة أفكار لاعقلانیة وغیر منطقیة فالإرشاد العقلاني الانفعالي هو أسلوب أو نظریة من نظریات الإرشاد النفسي تستخدم فنیات معرفیة وانفعالیة لمساعدة المسترشدین في التغلب على ما لدیهم من أفكار ومعتقدات خاطئة وغیر عقلانیة التي یصاحبها اضط ا رب في سلوك وشخصیة الفرد واستبدالها بأفكار ومعتقدات أكثر عقلانیة تساعده على التوافق مع المجتمع، فموضوع المقال یعالج جوانب العملیة الإرشادیة القائمة وفقا نظریة "ألبرت ألیس" للإرشاد العقلاني الانفعالي This article aims to highlight the importance of rational and emotional guidance in addressing some of the problems and disorders that affect the individual as result of the adoption of several of the irrational and illogical ideas. Emotional and rational guidance is the method or theory of Psychological guidance used by professional cognitive and emotional strength to help clients overcome their wrong beliefs and irrational which are accompanied by a disorder of the behavior and character of the individual and replace them with ideas and beliefs more rationally to assist compliance with society, the theme of the article dealing with the practical aspects of the existing extension in accordance with the theory of "Albert Alice," the rational and emotional guidance
Description: مجلة الباحث في العلوم الإنسانية و الإجتماعية
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27830
ISSN: 2170-1121
Appears in Collections:numéro 50 SSH V14 N1 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S5013.pdf196,18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.