Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27929
Title: الإعلام المدرسي واثره في بناء المشروع الشخصي للتلمیذ The school media and its impact on building the personal project of the student
Authors: بلعجال فوزية
معاشو عباسية
Keywords: School media
student
personal project
school project
professional project
Issue Date: 31-Mar-2022
Series/Report no.: Volume 14, Numéro 1 2022;
Abstract: يهدف الاعلام المدرسي الى تكوين التلميذ واعلامه بكيفية بناء مشروعه الشخصي الذي يعتبر اساس مشروعه الحياتي، من خلال معرفة مختلف التخصصات التعليمية، التكوينية والمهنية، ومساعدته في التخطيط لمشروعه المدرسي والمهني. في هذا الإطار نتساءل عن مدى فعالية الإعلام المدرسي في مؤسسة التعليم الثانوي، وكيف يستجيب التلاميذ لهذا الإعلام، محاولين بذلك إبراز علاقته بتحديد وتوضيح الآفاق المستقبلية الدراسية والمهنية لدى التلاميذ. اختير تلاميذ السنة الاولى ثانوي كعينة للبحث لما لهده الفترة من الدراسة من اهمية في اختيار التلميذ لتوجهاته التكوينية والمهنية. Abstract : The school media aims at forming the student and informing him about how to build his personal project, which is considered the basis of his life project, through knowledge of different educational, training and vocational disciplines, and helping him in planning his school and vocational project. In this context, we ask how effective the school media is in the secondary education institution, and how the students respond to this media, trying to highlight its relationship with identifying and clarifying the future educational and professional prospects of the students. The students of the first year secondary were selected as a sample of the research for the duration of the study of importance in the selection of the student for his training and professional orientation.
Description: مجلة الباحث في العلوم الإنسانية و الإجتماعية
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/27929
ISSN: 2170-1121
Appears in Collections:numéro 50 SSH V14 N1 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S5029.pdf212,86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.