Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28371
Title: أثر جودة الخدمات المصرفية في تدعيم الميزة التنافسية للبنوك التجارية الجزائرية دراسة حالة بنك الوطني الجزائري وكالة -تقرت-
Authors: فروحات, حدة
بيعة, صبرينة
نوي, هاجر
Keywords: جودة الخدمات
الخدمة المصرفية
لميزة التنافسية
Quality of services
banking services
Issue Date: 2020
Publisher: جامعة قاصدي مرباح ورقلة
Abstract: تتركز هذه الدراسة على واحدة من الموضوعات المهمة التي تخص البنك ألا وهي جودة الخدمات المصرفية، والتي تعتبر عملية تحسين وتطوير المهام لانجاز عملية ما، حيث سنوضح الترابط الشديد بينهما وبين الميزة التنافسية وصولا الى مرتبة متميزة من الأداء ومن أجل تحقيق هذه الغاية قمنا بتحليل إحصائي لأراء عدد من عمال وزبائن البنك الوطني الجزائري وكالة نقرت. ولقد حاولنا التعرف على مدى التزام هذا البنك بجودة الخدمات تم اختبار صحة العلاقة بين الميزة التنافسية للبنك وجودة الخدمات المصرفية وخلصت الدراسة بعدة توصيات من أمها توظيف الخبرات في عملية التحسين المستمر مما يؤدي إلى عدم تكرار الأخطاء وارتفاع مستوى الأداء، وأن التدريب على الجودة أمر ضروري لكل فرق العمل المعنية بذلك لأنه الأسلوب الأنجع لحل مشاكل العمل ومن هنا وصلنا إلى النتيجة أن الخدمات المصرفية هي الركيزة الأساسية لنشاط البنوك وقياس كفاءتها ومصدر لإشباع الحاجات والرغبات التي يسعى إليها العملاء، وان حدة المنافسة يؤدي إلى التحسين والتطوير المستمر للخدمات المقدمة ، ويقدم البنك الوطني الجزائري وكالة تقرت خدمات ذات جودة عالية ومتميزة.
This study on one of the Important topics of bank namely, the quality of banking services, which is the brooss of Imbroving and developing the tasks to accomlish a process, where we will clacify the strong correlation between them and the coptetive advantage leding to a distinguished ranking of broformance.to this and, we conducted a stqtistical analysis of the views of a number of costomers of the National bank of Algeria Agency Touggourt. We have tried to identify the bank‘s commitement to qulity of servies.therelation ship between the bank‘s competitive advantage and the quality of banking services has been tested. The study concluded several recommendations the most important of which is the use of expertise in the process of continuous improvement, leading to non –repitition of mistakes and high performance. And that quality training is hecessary for all task forces concerned because it is the most successful way to solve work problems, hence, we have reached the conclusion tht:banking services are the main pillar of the activity of banks and measuring their afficiency and a soursce to satisfy the need s and desires sought by customers. And the intensity of copitition leads to the continous improvement and development of the services brovided. The National Bank of Algeria offers an agency that providedes services of high quality and excellence.
Description: مالية و بنوك
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28371
Appears in Collections:Département des sciences financiéres et comptabilité - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
baia_naoui.pdf1,11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.