Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28429
Title: تقييم الممارسات المحاسبية في قطاع الخدمات دراسة حالة لمؤسسة اتصالات الجزائر بورقلة للفترة 2015 - 2018
Authors: خمقاني ,بدر الزمان
بوعقال,عبد الحفيظ
Keywords: الممارسات المحاسبية
الاعتراف المحاسبي
القياس المحاسبي
قطاع الخدمات
Accounting practices
Services sector
Accounting disclosure
Accounting recognition
Accounting measurement
Issue Date: 2020
Publisher: جامعة قاصدي مرباح
Abstract: هدفت هذه الدراسة غلى تقييم واقع الممارسات المحاسبية المتمثلة في الاعتراف، القياس والإفصاح المحاسبي في قطاع الخدمات ولتحقيق هذا الهدف قمنا بدراسة ميدانية على شركة اتصالات الجزائر فرع ورقلة باستخدام المقابلة الشخصية وتحرير الوثائق، توصلت الدراسة إلى عدة نتائج أهمها، تلتزم شركة اتصالات الجزائر بقواعد الممارسات المحاسبية الاعتراف، القياس والإفصاح المحاسبي المنصوص عليها في النظام المحاسبي المالي .
This study aimed at assessing the reality of accounting practices represented in recognition، measurement and accounting disclosure in the service sector. To achieve this goal، we conducted a field study on the Algeria Telecom Company، Ouargla branch، using a personal interview and editing documents. Recognition، measurement and accounting disclosure stipulated in the financial accounting system.
Description: محاسبة وجباية معمقة
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28429
Appears in Collections:Département des sciences financiéres et comptabilité - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bouagal-abdelhafid.pdf5,07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.