Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28698
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYoucef BENCHEIKH-
dc.contributor.authorAtika Boudchicha-
dc.contributor.authorFeriel Khazzane-
dc.date.accessioned2022-04-26T09:42:05Z-
dc.date.available2022-04-26T09:42:05Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/28698-
dc.descriptionFaculty of Letters and Languages Department of Letters and English Languageen_US
dc.description.abstractThis study is concerned with the identification, analysis and classification of pronunciation errors at the level of the vowel sounds: /ei/, /ai/and /i/ made by fourth year learners at Labidi Betta Middle School (2020/2021). These errors are attributed to two major sources the overgeneralization of English pronunciation rules and the interference of the French vowel sound system. The current study's aim is to assess the extent to which these sources affect learners' pronunciation. To answer the study’s questions, an error analysis on the pronunciation of the target vowel sounds is done. The fieldwork is carried out using a descriptive analytical method with a voice recorder to collect spoken data. The results of the general procedure assert that the two pre-determined sources seem to have a significant impact on the pronunciation of the learners. The essence of this research is that published studies barely discussed the pronunciation of these three vowel sounds: /ei/, /ai/and /i/.en_US
dc.description.abstractCette étude porte sur l'identification, l'analyse et la classification des erreurs de prononciation au niveau des voyelles / ai /, / ei /et / i / réalisées par les élèves de quatrième année moyenne du CEM Laabidi Betta. Ces erreurs sont attribuées à deux sources majeures: une sur généralisation des règles de prononciation anglaise et l'interférence du système vocal vocalique français. En conséquence, cette recherche cherche à explorer la mesure dans laquelle ces sources affectent la prononciation des voyelles cibles par les élèves. Pour répondre aux questions de cette étude, une analyse d'erreur sur la prononciation des voyelles cibles est effectuée. Le travail sur le terrain est effectué selon une méthode analytique descriptive avec un enregistreur vocal pour collecter des données orales. Les analyses sont effectuées pour remplir le but principal de cette thèse. Les résultats établissent une preuve valable que les deux sources prédéterminées semblent avoir une incidence considérable sur la prononciation des apprenants au niveau de la voyelle cible. La signification de cette étude découle du fait que les études antérieures ont rarement abordé la prononciation de ces trois voyelles : / ai /, / ei /et / i / . Ainsi, grâce à cette étude, la sensibilisation à ces erreurs sera augmentée de sorte que les enseignants feront quelque chose pour réduire leurs occurrences.-
dc.description.abstractتتناول هذه الدراسة تحديد وتحليل وتصنيف أخطاء النطق على مستوى أصوات الحروف / ai /, / ei /و / i / التي قام بها تلاميذ سنة الرابعة متوسط بمتوسطة لعبيدي بته بالوادي. عزى رئيسيين: الإفراط في تعميم قواعد النطق باللغة الإنجليزية وتدخل نظام صوت العلة الفرنسي. بنا ء على ذلك، يسعى هذا البحث إلى استكشاف مدى تأثير هذه المصادر على نطق الطالب لأصوت حروف العلة المستهدفة. للإجابة على اسئلة هذه الدراسة, يتم اجراء تحليل الخطاء النطق على مستوى اصوات الحروف المستهدفة و المذكورة اعاله. يتم تنفيذ العمل الميداني باتباع طريقة تحليلية وصفية مع مسجل صوت لجمع البيانات الشفهية. يتم تنفيذ التحليلات لتحقيق دلائل صحيح ا على أن المصدرين اللذين تم تحديدهما ا الهدف الرئيسي من هذه الدراسة. وتضع النتائج سابق يؤثران في نطق المتعلمين على مستوى حرف العلة المستهدفة إلى حد كبير. تنبع أهمية هذه الدراسة من حقيقة أن الدراسات السابقة نادرا ما تعالج مشكلة النطق الصوات الحروف الثلاثة المذكورة سابقا. لذلك، من خلال هذه الدراسة سيتم رفع الوعي بهذه الأخطاء بحيث يقوم المدرسون بعمل شيء لتقليل حدوثهم.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisheruniversité Kasdi Merbah-Ouarglaen_US
dc.subjectError Analysisen_US
dc.subjectpronunciationen_US
dc.subjecterrorsen_US
dc.subjectEFLen_US
dc.subjectovergeneralizationen_US
dc.subjectinterferenceen_US
dc.subjecterreur d'analyseen_US
dc.subjectprononciationen_US
dc.subjectles erreursen_US
dc.subjectLEFen_US
dc.subjectgénéralisation excessiveen_US
dc.subjectingérenceen_US
dc.subjectتحليل الأخطاءen_US
dc.subjectالنطقen_US
dc.subjectالأخطاءen_US
dc.subjectاللغة الإنجليزية كلغة أجنبيةen_US
dc.subjectالتعميمen_US
dc.subjectالتداخلen_US
dc.titleAn Analysis of Algerian EFL Learners' Pronunciation Errors. The Case of Fourth Year Pupils AtLabidi Betta Middle Schoolen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Boudchicha+khazzane.pdf506,97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.