Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/29456
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorFouzia BAHR-
dc.contributor.authorWissam LAKBICH-
dc.contributor.authorRihab SALH-
dc.date.accessioned2022-06-07T14:16:31Z-
dc.date.available2022-06-07T14:16:31Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/29456-
dc.descriptionDomain: Letters and foreign languages Field: English language and literature Major : Linguisticsen_US
dc.description.abstractThe current research develops the difficulties that face students interaction in language classroom in foreign language context. It is at the level of the department of English at the university of Ouargla administrated to the third year students. Today, many investigators claim that via classroom interaction knowledge can be constructed and skills can be developed .the function and responsibilities of the teacher were changed in the direction of facilitators of the learning and teaching process. In this context , students are assumed to be given chance to use the language naturally rather than memorizing dialogues and pattern practices. The goal of this study is showing that classroom interaction ; is the best pedagogical strategy to develop not only the students speaking skill , but also to reinforce their capacity to generate new language.en_US
dc.description.abstractCette recherche fait des études sur les difficultés pédagogiques au quelles les étudiants sont confrontés ainsi que amélioré langue Anglaise. Cette étude se fait de 3éme année License à l’université de Kasdi Merbah Ouargla. Elle a pour objectif d’installer une stratégie éducative pour développer les compétences orale et procréer une nouvelle langue.-
dc.description.abstractيهدف هذا البحث العلمي إلى دراسة الصعوبات التي تواجه الطلبة وتنقص من تفاعلهم في قسم تعليم اللغة الانجليزية كلغة أجنبية وبعض المقترحات التي تساعد الطلبة والأساتذة في تحسين مستوى التفاعل. وقد استهدفت هذه الدراسة طلبة وأساتذة السنة الثالثة قسم الآداب واللغة الانجليزية بجامعة ورقلة. يرى العديد من الباحثين أنه من خلال التفاعل في الفصل الدراسي يتمكن الطالب من بناء المعرفة وتطوير المهارات .وفي هذا السياق يتطلب منح الطلبة فرصة لاستخدام اللغة بشكل طبيعي داخ ل الفصل بدلا من حفظ الحوارات ومنهجية الممارسات .الهدف من هذه الدراسة هو تبيان أن التفاعل الصفي هو أفضل استراتيجية تربوية لتطوير مهارات التحدث لدى الطلبة وكذا تعزيز قدرتهم على توليد لغة جديدة .-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniversité Kasdi Merbah-Ouarglaen_US
dc.subjectdifficultiesen_US
dc.subjectstudent’s interactionen_US
dc.subjectclassroomen_US
dc.subjectskillen_US
dc.subjectDifficultésen_US
dc.subjectinteraction avec les étudiantsen_US
dc.subjectla classeen_US
dc.subjectcompétencesen_US
dc.subjectالصعوباتen_US
dc.subjectتفاعل الطلبةen_US
dc.subjectقاعة الدراسةen_US
dc.subjectمهاراتen_US
dc.titleDifficulties reducing student’s interaction in the classroom The case of third year student Undergraduate Students at the Department of English, Ouarglaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lakbichi+Salhi.pdf530,77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.