Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/29819
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبغدادي, خيرة-
dc.contributor.authorمدقن, مريم-
dc.date.accessioned2022-06-26T15:39:26Z-
dc.date.available2022-06-26T15:39:26Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/29819-
dc.descriptionالتخصص: علم الاجتماع الاتصالen_US
dc.description.abstractإن دراستنا لموضوع الصناعة الثقافية وآليات تشكيل وإعادة تشكيل الهوية الفردية للطالب الجامعي –اليوتوب نموذجا- والهدف من الدراسة هو معرفة طبيعة العلاقة بين الصناعة الثقافية المتمثلة في اليوتوب و الهوية الفردية المترتبة على ذلك, وأجريت الدراسة للموسم الدراسي: 2022/2021على عينة متكونة من 25طالبا جامعي من مختلف أطوار قسم علم الاجتماع الاتصال, معتمدين على المنهج الكيفي وكانت المقابلة الأداة الأساسية في جمع البيانات وقد حللنا المقابلات الميدانية بتقنية تحليل المضمون. وتوصلت الدراسة إلى: أن النموذج الثقافي الذي يتبناه الطالب الجامعي في تفاعله مع موقع اليوتوب يحكمه الطابع العلمي القائم على هدف المبحوثين لاكتساب معارف جديدة وأن المعاني والرموز التي ينتجها اليوتوب ويتفاعل معها الطالب الجامعي تسهم في تشكيل مجالات متنوعة لديه وتؤثر في تصرفاته في المجال الاجتماعي الأصلي مما يشكل له هويات تتطابق و النموذج الثقافي الأصلي المنتمي اليه وشكل لديهم ذوات فاعلة في المجال الثقافي الأصلي وكذا هوية مشتتة وان اليوتوب صار مجالا لتشكيل الهوية للافراد.en_US
dc.description.abstractOur study on the subject of cultural industry and mechanisms for shaping and reshaping the individual identity of the university student - YouTube Model - The aim of the study is to learn the nature of the relationship between the cultural industry of YouTube and the individual identity resulting therefrom. The studywasconducted for the academic season: 2022/2021 A sample of 25 university students from various phases of the Department of Contact Sociology, dependent on the qualitative curriculum and the interview was the primary tool in data collection and we analyzed field interviews with content analysis technology. The study found that the cultural model adopted by the university student in his interaction with the UTUB website is governed by the scientific nature of the researchers' objective to gain new knowledge and that the meanings and symbols produced by UTUB and interacted with by the university student contribute to the formation of a variety of fields and influence its actions in the original social field, which corresponds to the original cultural model of the student and their form of actors in the original cultural field as well as well as-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.subjectالهويةen_US
dc.subjectالصناعة الثقافيةen_US
dc.subjectالتفاعل الاجتماعيen_US
dc.subjectالرمور والمعانيen_US
dc.titleالصناعة الثقافية و آليات تشكيل وإعادة تشكيل هوية الطالب الجامعي-اليوتوب نموذجا-en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de sociologie et de la démographie - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
medakken-mariem.pdf706,89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.