Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/29849
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبرابح, عمر-
dc.contributor.authorخميس, منى-
dc.date.accessioned2022-
dc.date.available2022-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/29849-
dc.descriptionالتخصص : فلسفة عامةen_US
dc.description.abstractنظرا لأهمية آراء الفيلسوف الانجليزي برتراندراسل (1872-1970 ) في مجال التربية ،واعتبار أن التربية هي الأداة الفاعلة في التأثير على سلوك الفرد والمجتمع ،هدفت هذه الدراسة تحت عنوان :فلسفة التربية عند برتراند راسل إلى دراسة وتحليل آراء راسل الفلسفية المتعلقة بالجانب التربوي . وقد توصلت الدراسة إلى تحليل آراء راسل في فلسفة التربية ، وإبراز أهم الفاعلين والمؤثرين في عملية التربية .en_US
dc.description.abstractAccording to the English philosopher B.Russell (1872-1970) and the importance of his opinions about educationfield، He consideresthat the educationis the effect and the influence on the behavor of the individual and the society This studyisunder the tittle of :« The Education Philosophy to B.Russell »aimed to study and analyse hisphilosophy opinions . whichbelongs to the educationalside. The studyreached an analysis of Russellviews on the philosophy of education and to highlight the mostinportantactors and influencers in the educationprocess-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.subjectالتربيةen_US
dc.subjectفلسفة التربيةen_US
dc.subjectالتحليلen_US
dc.subjectراسلen_US
dc.subject- المدرسةen_US
dc.subjectالمدرسen_US
dc.titleفلسفة التربية عند برتراند راسلen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:philosophie Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
khemise- mouna.pdf522,08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.