Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30090
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorحجاج, محمد الأمين-
dc.contributor.authorشينون, كريمة-
dc.date.accessioned2022-
dc.date.available2022-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30090-
dc.descriptionتخصص إرشاد وتوجيهen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة الحالية إلى التعرف على استخدام موقع الفايسبوك و علاقته بالتحصيل الدراسي لدى تلاميذ مرحلة الثانوي. و لاختبار فرضيات الدراسة استخدم المنهج الوصفي و أجريت الدراسة على عينة تكونت من 130 تلميذ منها 30 للدراسة الاستطلاعية و 100 للدراسة الأساسية من مجتمع الدراسة الذي يتكون من 402 تلميذ أما فيما يخص أدوات الدراسة فاستخدمت الدراسة الحالية (استبيان) لتحديد درجة استخدام موقع الفايسبوك و توصلت الدراسة إلى النتائج التالية: - درجة استخدام التلاميذ لموقع الفايسبوك منخفضة . - لا توجد علاقة ذات دلالة إحصائية بين استخدام الفيسبوك والتحصيل الدراسي لدى أفراد العينة . - توجد فروق ذات دلالة إحصائية في التحصيل الدراسي لدى التلاميذ ذوي الاستخدام المنخفض للفيسبوك تعزى لمتغير الجنس لصالح الإناث .en_US
dc.description.abstractThe current study aimed to identify the use of Facebook and its relationship to the academic achievement of secondary school students. To test the hypotheses of the study , the descriptive approach was used. The study was conducted on a sample of 130 students , 30 of which were for the exploratory study and 100 for the basic study from the study population ,which consists of 402 students . As for the study tools , the study used a ( questionnaire) to determine the degree of Facebook use. The study reached the following results: • The degree of students use of Facebook is low. • There is no statistically significant relationship between the use of Facebook and the academic achievement of the sample members. • There are statistically significant differences in the academic achievement of students with low Facebook usage due to the gender variable in favor of females.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.relation.ispartofseries2022;-
dc.subjectالفايسبوكen_US
dc.subjectالتحصيل الدراسيen_US
dc.titleاستخدام موقع الفايسبوك وعلاقته بالتحصيل الدراسي لدى تلاميذ مرحلة التعليم الثانوي "دراسة ميدانية على عينة من تلاميذ ثانوية عبودة علي - تقرت"en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de psychologie et sciences de l'éducation - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
chinoune-karima.pdf732,93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.