Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30090
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | حجاج, محمد الأمين | - |
dc.contributor.author | شينون, كريمة | - |
dc.date.accessioned | 2022 | - |
dc.date.available | 2022 | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30090 | - |
dc.description | تخصص إرشاد وتوجيه | en_US |
dc.description.abstract | هدفت الدراسة الحالية إلى التعرف على استخدام موقع الفايسبوك و علاقته بالتحصيل الدراسي لدى تلاميذ مرحلة الثانوي. و لاختبار فرضيات الدراسة استخدم المنهج الوصفي و أجريت الدراسة على عينة تكونت من 130 تلميذ منها 30 للدراسة الاستطلاعية و 100 للدراسة الأساسية من مجتمع الدراسة الذي يتكون من 402 تلميذ أما فيما يخص أدوات الدراسة فاستخدمت الدراسة الحالية (استبيان) لتحديد درجة استخدام موقع الفايسبوك و توصلت الدراسة إلى النتائج التالية: - درجة استخدام التلاميذ لموقع الفايسبوك منخفضة . - لا توجد علاقة ذات دلالة إحصائية بين استخدام الفيسبوك والتحصيل الدراسي لدى أفراد العينة . - توجد فروق ذات دلالة إحصائية في التحصيل الدراسي لدى التلاميذ ذوي الاستخدام المنخفض للفيسبوك تعزى لمتغير الجنس لصالح الإناث . | en_US |
dc.description.abstract | The current study aimed to identify the use of Facebook and its relationship to the academic achievement of secondary school students. To test the hypotheses of the study , the descriptive approach was used. The study was conducted on a sample of 130 students , 30 of which were for the exploratory study and 100 for the basic study from the study population ,which consists of 402 students . As for the study tools , the study used a ( questionnaire) to determine the degree of Facebook use. The study reached the following results: • The degree of students use of Facebook is low. • There is no statistically significant relationship between the use of Facebook and the academic achievement of the sample members. • There are statistically significant differences in the academic achievement of students with low Facebook usage due to the gender variable in favor of females. | - |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | univ-ouargla | en_US |
dc.relation.ispartofseries | 2022; | - |
dc.subject | الفايسبوك | en_US |
dc.subject | التحصيل الدراسي | en_US |
dc.title | استخدام موقع الفايسبوك وعلاقته بالتحصيل الدراسي لدى تلاميذ مرحلة التعليم الثانوي "دراسة ميدانية على عينة من تلاميذ ثانوية عبودة علي - تقرت" | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Département de psychologie et sciences de l'éducation - Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
chinoune-karima.pdf | 732,93 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.