Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30358
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorFarida SADOUNE-
dc.contributor.authorMalak HAMIDATOU-
dc.contributor.authorRomaissa ABDESSEME-
dc.date.accessioned2022-09-06T15:44:50Z-
dc.date.available2022-09-06T15:44:50Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30358-
dc.descriptionDepartment of English Language and Literatureen_US
dc.description.abstractIn the era of globalization, the tendency to use social media and social networking sites is constantly increasing. However, the introduction of these new technological devices has affected human life in many aspects, mainly education. Students nowadays, pass half their time surfing on social media and social networking sites, which may have serious effects on them. The present dissertation aims to investigate the impact of social media on students’ academic writing, and to detect whether social media is a constructive or a deconstructive learning environment for EFL learners at the University of Kasdi Merbah Ouargla. To the validity of our research, we opted for the mixed-method approach, 70 questionnaires were distributed to EFL students at the University of Kasdi Merbah, in addition to a test that was corrected and analysed to measure the extent to which students’ writing is affected by social media. The results obtained were analysed quantitatively and qualitatively and revealed that most students tend to use some texto language features in their writing which is the impact of social media.en_US
dc.description.abstractLa mondialisation à favoriser l’utilisation des médias sociaux, qui ne cesse de croître. Cependant, l’introduction de ces nouveaux dispositifs technologiques a affecté la vie humaine dans de nombreux aspects, principalement l’éducation. De nos jours, les étudiants passent la moitié de leur temps à surfer sur les médias sociaux, ce qui peut avoir de graves effets. La présente thèse vise à étudier l’impact des médias sociaux sur la rédaction académique des étudiants et à déterminer si les médias sociaux sont un environnement d’apprentissage constructif ou déconstructif pour les apprenants de la langue anglaise à l’Université de Kasdi Merbah Ouargla. Pour mesurer les effets de cette technologie, on a opté pour un questionnaire en plus d’un test qui a été corrigés et analysé pour mesurer le degré dans laquelle l’écriture des élèves est affectée par les médias sociaux. Les résultats obtenus ont été analysés quantitativement et qualitativement et ont révélé que la plupart des étudiants ont tendance à utiliser certaines caractéristiques du langage texto dans leur écriture, ce qui est l’impact des médias sociaux.-
dc.description.abstractفي عصر العولمة، يتزايد باستمرار الاتجاه نحو استخدام وسائل التواصل الاجتماعي ومواقع التواصل الاجتماعي. ومع ذلك، فإن إدخال هذه الأجهزة التكنولوجية الجديدة قد أثر على حياة الإنسان في العديد من الجوانب، وخاصة التعليم. يقضي الطلاب اليوم نصف وقتهم في تصفح مواقع التواصل الاجتماعي، مما قد يكون له آثار خطيرة عليهم. تهدف الأطروحة الحالية إلى التحقيق في تأثير وسائل التواصل الاجتماعي على الكتابة الأكاديمية للطلاب، واكتشاف ما إذا كانت وسائل التواصل الاجتماعي بيئة تعليمية بناءة أو غير بناءة لمتعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في جامعة قاصدي مرباح ورقلة. للتحقق من صحة بحثنا، اخترنا منهج الطريقة المختلطة، وتم توزيع 70 استبيانًا على طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في جامعة قاصدي مرباح، بالإضافة إلى اختبار تم تصحيحه وتحليله لقياس مدى كتابة الطلاب تتأثر بوسائل التواصل الاجتماعي. تم تحليل النتائج التي تم الحصول عليها كماً ونوعاً وكشفت أن معظم الطلاب يميلون إلى استخدام بعض سمات وسائل التواصل الاجتماعي في كتاباتهم وهو تأثير استعمال هذه الوسائل على كتابتهم. الكلمات المفتاحية: مواقع التواصل الاجتماعي، الكتابة الاكاديمية، محيط التدريس، طلاب اللغة الإنجليزية، قسم اللغة الإنجليزية.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisheruniversité Kasdi Merbah-Ouarglaen_US
dc.subjectRéseaux sociauxen_US
dc.subjectrédaction académiqueen_US
dc.subjectenvironnement d’apprentissageen_US
dc.subjectles étudiants de langueen_US
dc.subjectdépartement de langue anglaiseen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectSocial Networking Sitesen_US
dc.subjectEFLen_US
dc.subjectSocial Networking Sitesen_US
dc.subjectTexto Languageen_US
dc.subjectAcademic Writingen_US
dc.subjectLearning Environmenten_US
dc.subjectمواقع التواصل الاجتماعيen_US
dc.subjectالكتابة الاكاديميةen_US
dc.subjectمحيط التدريسen_US
dc.subjectطلاب اللغة الإنجليزيةen_US
dc.subjectقسم اللغة الإنجليزيةen_US
dc.titleSocial Media as De/Constructive Learning Environment for EFL Learners’ Academic Writing: the Case of EFL Students of the English Department at the University of Kasdi Merbah-Ouarglaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
HAMIDATOU+ABDESSEMED.pdf1,47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.