Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30402
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorيوسف, ناصر-
dc.contributor.authorعبد الغاني, قريشي-
dc.date.accessioned2022-09-07T10:51:35Z-
dc.date.available2022-09-07T10:51:35Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30402-
dc.descriptionالمدرسي وزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي.en_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة الى التعرف على تأثير الانشطة البدنية الرياضية اللاصفية على دافعية الانجاز لدى تلاميذ ثانوية مالك بن نبي بالرويسات ومعرفة الفروق في دافعية الانجاز بين الذكور والاناث الممارسون للانشطة الرياضية اللاصفية ، لهذا الغرض اخترنا العينة بصفة طبقية وكان عددها 100 تلميذ ينتمون الى ثانوية مالك من نبي بالرويسات ، وقد تمت الدراسة بالاعتماد على المنهج الوصفي دراسة حالة ، وتمثلت اداة الدراسة في مقياس دافعية الانجاز الرياضي ، بينما تحقق من خلال هذه الدراسة النتائج التالية : - للانشطة البدنية الرياضية اللاصفية تأثير على دافعية الانجاز في حصة التربية البدنية والرياضية لدى تلاميذ ثانوية مالك بن نبي بالرويسات . - توجد فروق ذات دلالة احصائية في دافعية الانجاز تعزى لجنس التلاميذ الممارسون للانشطة البدنية الرياضية اللاصفية ذكور / اناث .en_US
dc.description.abstractThis study aimed to identify the effect of extra-curricular sports activities on achievement motivation for students of Malik Bin Nabi Secondary School in RouissatFor this purposeAnd knowing the differences in achievement motivation between males and females practicing extra-curricular sports activities, we selected the sample in a stratified manner, and its number was 100 students belonging to Malik Min Nabi High School in Rouissat. The study was carried out by relying on the descriptive method as a case study. The study tool was the mathematical achievement motivation scale, while the following results were achieved through this study: - Extra-curricular sports physical activities have an impact on achievement motivation in the physical education and sports class of Malik Bin Nabi High School students in Rouissat. - There are statistically significant differences in achievement motivation due to the gender of male/female students practicing extra-curricular sports physical activities.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectالأنشطة الرياضية اللاصفيةen_US
dc.subjectدافعية الانجازen_US
dc.subjectتلاميذ مرحلة التعليم الثانويen_US
dc.subjectحصة التربية البدنية والرياضيةen_US
dc.subjectextra-
dc.subjectcurricular sports physical activities-
dc.subjectachievement motivation-
dc.titleتأثير الأنشطة الرياضية اللاصفية على دافعية الانجاز لدى تلاميذ مرحلة التعليم الثانوي في حصة التربية البدنية والرياضيةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
قريشي عبد الغاني.pdf694,01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.