Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30465
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorصالح, عبدي-
dc.contributor.authorمحمد ضياء الدين, بوعافية-
dc.date.accessioned2022-09-12T09:25:27Z-
dc.date.available2022-09-12T09:25:27Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30465-
dc.descriptionوزارة التعليم العالي والبحث العلمي، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، قسم نشاطات التربية البدنية والرياضية، تخصص النشاط البدني الرياضي المدرسي.en_US
dc.description.abstractهدفتالدراسة الحاليةإلى التعرف على مدى توفر الاختبار الكتابي التحصيلي بمعهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية ورقلة على شروط الاختبار الجيد ، بالإضافة إلى التعرف على الفروق في استجابات العينة تعزى لمتغير الرتبة (التصنيف) (أستاذ محاضر-أستاذ التعليم العالي)،واستخدم الطالب المنهج الوصفي،وتكونت عينة الدراسة من 22أستاذ،واعتمد الطالب على أداة استبيان من تصميم وبناء الأستاذ المشرف. وتوصل الطالب إلى النتائج الآتية: -يتوفر الاختبار الكتابي التحصيلي بمعهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية ورقلة على بعض شروط الاختبار الجيد - لاتوجد الفروق في استجابات العينة تعزى لمتغير الرتبة (التصنيف). و في الأخير خلصت الدراسة إلى مجموعة من الاقتراحات.en_US
dc.description.abstractThe current study aimed to identify the availability of the achievement written test at the Institute of Sciences and Techniques of Physical and Sports Activities, Ouargla on the conditions of the good test, in addition to identifying the differences in the sample responses due to the rank variable (classification). (Professor Lecturer - Professor of Higher Education), the student used the descriptive approach, and the study sample consisted of 22 professors, and the student relied on a questionnaire tool designed and built by the supervising professor. The student reached the following results: - The achievement written test is available at the Institute of Science and Technology of Physical and Sports Activities, Ouargla on some conditions for a good test - There are no differences in the sample responses due to the rank variable (classification). In the end, the study concluded with a set of suggestions-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectواقع التقويمen_US
dc.subjectالتقويم التحصيليen_US
dc.subjectمعهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضيةen_US
dc.subjectأساتذة التربية البدنية والرياضيةen_US
dc.subjectProfessor-
dc.subjectassessment-
dc.subjectwrittenb assessment-
dc.subjectachievement assessment-
dc.titleواقع التقويم التحصيلي بمعهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية بورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
بوعافية محمد ضياء الدين.pdf510,86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.