Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30476
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبوخلالة, سهام-
dc.contributor.authorمامون, محمد العربي-
dc.date.accessioned2022-09-12T10:22:13Z-
dc.date.available2022-09-12T10:22:13Z-
dc.date.issued2019-06-19-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30476-
dc.descriptionاقتصاد نقدي وبنكيen_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة لدى البنوك التجارية الى معرفة مدى تطبيق البنوك الجزائرية لعناصر المزيج التسويق المصرفي التي تمثل أهم العوامل المؤثرة فيه في ظل اشتداد المنافسة بين البنوك وتنويع ومواكبة الخدمات المصرفية الحديثة، ولتوضيح ذلك تطرقنا لدراسة حالة البنك الخارجي الجزائري ومعرفة الأساليب والسياسات المتبعة فيه لتسويق خدماته المصرفية الحديثة والالكترونية ، وكذا الصعوبات والنقائص التي يواجهها في تسويق خدماته. توصلت الدراسة إلى أن البنك الخارجي الجزائري يسعى لتقديم منتجات مصرفية بجودة عالية وتكنولوجي امتطورة ، من خلا ل اعت ماد على تطبيق مختلف عناصر المزيج التسويقي،التي تلعب دورا مهما في تحقيق هذا الهدف.en_US
dc.description.abstractThe objective of thisstudyis to investigate the extent to which the Algerian banks have applied the elements of the banking marketing mix, which are the most important factorsaffectingit, in light of the intensifyingcompetitionbetweenbanks and diversifying and keeping pace with modern banking services. As well as the difficulties and shortcomingsthatit faces in marketing its services. The studyfoundthat the Algerian foreignbankseeks to providehighqualitybankingproducts and advancedtechnology by relying on the application of differentelements of the marketing mix, whichplay an important role in achievingthis goal.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectخدمات مصرفيةen_US
dc.subjectمزيج تسويقيen_US
dc.subjectتسويق المصرفيen_US
dc.subjectالبنك الخارجي الجزائريen_US
dc.subjectbankingen_US
dc.subjectbanking marketingen_US
dc.subjectmarketing mixen_US
dc.subjectAlgerian foreignbank.en_US
dc.titleBEA اليات تطبيق سياسات التسويق ودورها في تطوير الخدمات المصرفية لدى البنوك التجارية دراسة حالة البنك الخارجي وكالة الواديen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences économiques - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mamoune mouhmd el arbi.pdf1,33 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.