Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30489
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبالطيب عبد المالك-
dc.contributor.authorبن الحبيب محسن-
dc.date.accessioned2022-09-13T08:37:52Z-
dc.date.available2022-09-13T08:37:52Z-
dc.date.issued2022-07-24-
dc.identifier.issn2170-- 1938-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30489-
dc.descriptionمجلة أداء المؤسسات الجزائريةen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى إبراز دور تسويق العلاقات مع الزبون في بناء الصورة الذهنية للوجهة السياحية وذلك بالاعتماد على المبادئ الأساسية لتسويق العلاقات ومدى تطبيقها من طرف زبائن الوكالات السياحية ، حيث أعتمد على الاستبيان كأداة للدراسة والذي تم توزيعه على عينة الدراسة المكونة من81 زبون للوكالات السياحية لولاية ورقلة، وقد تم الاستعانة في المعالجة ببرنامج الحزمة الإحصائية spss v20 ، كما تم الاستعانة ببرنامج Smart PLS. وقد خلصت الدراسة إلى أن تطبيق مبادئ التسويق بالعلاقات في الوكالات السياحية بولاية ورقلة يساهم في بناء وتحسين الصورة الذهنية للوجهة السياحية، ووجود علاقة وأثر بين متغيرات تسويق العلاقات والصورة الذهنية للوجهة السياحية، This study aims to highlight the role of marketing relations with the customer in building the mental image of the tourist destination, by relying on the basic principles of marketing relations and the extent of their application by the clients of tourism agencies. The statistical package spss v20 was used for processing, and the Smart PLS program was used. The study concluded that the application of the principles of relationship marketing in tourism agencies in the state of Ouargla contributes to building and improving the mental image of the tourist destination, and the existence of a relationship and impact between the variables of relationship marketing and the mental image of the tourist destinationen_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseriesvol. 11, n°1, 2022;-
dc.subjectRelationship marketingen_US
dc.subjecttourism agencyen_US
dc.subjectmental imageen_US
dc.subjecttourist destinationen_US
dc.subjectTouristen_US
dc.titleدور تسويق االعلاقات مع الزبون في بناء االصورة الذهنية للوجهة السياحية دراسة تحليلية باستخدام النمذجة بالمعادلات البنائية 3 Smart Pls The role of marketing relations with the customer in building the mental image of the tourist destinationen_US
dc.title.alternativeAnalytical study using structural equation modeling 3 Smart PLSen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:numéro 21 2022 V11 n1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABPR110109.pdf1,16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.