Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30567
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorمحمد الصالح, بوعافية-
dc.contributor.authorعبد الرزاق, قحمص-
dc.contributor.authorسليمان, بريقش-
dc.date.accessioned2022-09-19T14:39:04Z-
dc.date.available2022-09-19T14:39:04Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30567-
dc.descriptionتخصص : لسانيات تطبيقية قسم اللغة والأدب العربيen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التعرف على مدى أثر حفظ القرآن الكريم في التحصيل اللغوي لدى تلاميذ التعليم الابتدائي، وقد اخترنا السنة الخامسة الإتدائية أنموذجا واعتمدنا في دراستنا هذه على المنهج الوصفي المقارن ، المدعم بوسائل و أدوات جمع المعلومات و إحصائها، وفق خطة مكونة من مقدمة، و فصل نظري تطرقنا فيه إلى أهم المفاهيم النظرية و التطبيقية ، وفصل تطبيقي تطرقنا فيه إلى إجراءات البحث الميداني وعرض النتائج و تحليلها ومناقشتها، و أنهينا دراستنا هذه بخاتمة ، توصلنا فيها إلى أن حفظ القرآن الكريم له أثر بالغ في زيادة التحصيل اللغوي وتحسينه لدى التلاميذ .en_US
dc.description.abstractCette étude vise à identifier l'ampleur de l'impact de la mémorisation du Noble Coran sur la réussite linguistique des élèves du primaire, et nous avons choisi la cinquième année du primaire comme modèle. Dans celui-ci, nous avons abordé les concepts théoriques et appliqués les plus importants, et un chapitre appliqué, dans lequel nous avons abordé les procédures de recherche sur le terrain et la présentation des résultats, l'analyse et la discussion, et nous avons terminé cette étude par une conclusion dans laquelle nous ont conclu que la mémorisation du Saint Coran a un impact significatif sur l'augmentation et l'amélioration de la réussite linguistique des élèves-
dc.description.abstractThis study aims to identify the extent of the impact of memorizing the Noble Qur’an on the linguistic achievement of primary school students, and we chose the fifth year of primary school as a model. In it, we touched on the most important theoretical and applied concepts, and an applied chapter, in which we touched on the procedures of field research and presentation of the results, analysis and discussion, and we ended this study with a conclusion in which we concluded that memorizing the Holy Qur’an has a significant impact on increasing and improving the linguistic achievement of students .-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniversité Kasdi Merbah-Ouarglaen_US
dc.subjectالقرآن الكريمen_US
dc.subjectالتحصيل اللغويen_US
dc.subjectLe saint coranen_US
dc.subjectréussite linguistiqueen_US
dc.subjectthe Noble Qur’anen_US
dc.subjectthe linguistic achievementen_US
dc.titleأثر حفظ القرآن الكريم في التحصيل اللغوي لدى تلاميذ التعليم الابتدائي - السنة الخامسة الابتدائية . أنموذجا –en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
قحمص-بريقش.pdf597,12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.