Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30597
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorسعاد, بضياف-
dc.contributor.authorبوخطة, راضية-
dc.contributor.authorعائشة, بوحنيك-
dc.date.accessioned2022-09-20T15:22:35Z-
dc.date.available2022-09-20T15:22:35Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/30597-
dc.descriptionقسم اللغة الأدب العربي تخصص: لسانيات تطبيقيةen_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة إلى تشخيص مستوى متعلمين السنة الثانية من التعليم المتوسط في توظيفالقواعد اللغوية، وقد تم تطبيق الدارسة على عينة ُ محددة ِقوامها ثلاث وسبعونَ متعلماً ُ موزعين على أربعمتوسطات بولاية ورقلة تم اختيارها بشكل عشوائي، نذكرها على النحو الآتي: متوسطة المجاهد قيدوم عبدالحميد، متوسطة العربي بن مهيدي، متوسطة الشهيد بلعباس محمد سكرة الرويسات، متوسطة 11ديسمبر1960. وقد خصصنا هذا البحث للوضعية الإدماجية المقررة في نهاية المقطع التعليمي، حيث وقع اختيارنا على وضعيتين تم اختيارهما بشكل عشوائي ونذكرهما على النحو الاتي: وضعية إدماجُ حب الوطن التابعة للمقطع الثاني من الكتاب، وضعية إدماج عظماء الإنسانية الخاصة بالمقطع الثالث.en_US
dc.description.abstractL’étude vise à diagnostiquer le niveau des élèves de deuxième année du collège en employant des règles linguistiques.L’étude a été pratiquée sur un échantillon spécifique de Soixante-treize. étudiants répartis en quatre collèges sélectionnés au hasard. Nous les mentionnons : Al mudjahidGaydoumAbd El Hamid collège ,ElArbi Ben mehaidi collège, Alshahid Bel Abbas Muhammad Soukra Al-Ruwaisat collège, 11 décembre Collège. Nous avons consacré cette recherche à la situation intégrative décidée à la fin de la section pédagogique, où nous avons choisi deux situations qui ont été choisies au hasard et nous les mentionnons comme suit : le statut de l’intégration de l’amour de la patrie qui apparaît dans la deuxième partie du livre, et le statut d’intégration des grands de l’humanité dans la troisième section-
dc.description.abstractThe study aims to diagnosing the level of the second year students of middle school in employing linguistic rules. The study was practiced on a specific sample of Seventy-three. students divided into four randomly selected middle schools. We mention them as follows:AlmudjahidGaydoumAbd El Hamid middle school،Al arbi ben mehaidi middle school, Alshahid Bel Abbas Muhammad Soukra Al-Ruwaisat middle School, 11th December middle School. We have devoted this research to the integrative situation decided at the end of the educational section, where we chosed two situations that were randomly selected and we mention them as follows: the status of integrating the love of the homeland which is mentioned on the second section of the book, and the status of integrating the great personalities in the history of humanity in the third section.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherUniversité Kasdi Merbah Ouarglaen_US
dc.subjectقواعد اللغةen_US
dc.subjectمهارة الكتابةen_US
dc.subjectالوضعية الإدماجيةen_US
dc.subjectgrammaren_US
dc.subjectwriting skillen_US
dc.subjectintegrative positionen_US
dc.subjectgrammaireen_US
dc.subjectcompétence rédactionnelleen_US
dc.subjectposition intégrativeen_US
dc.subjectgrammaire-
dc.subjectcompétence d'écriture-
dc.subjectposition intégrative-
dc.titleأثر قواعد اللغة في تنمية مهارة الكتابة لدى تلاميذ السنة الثانية من التعليم المتوسط - الوضعية الإدماجية عينةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
بوخطة-بوحنيك.pdf1,08 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.