Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31181
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorكنتاوي أمينة-
dc.contributor.authorتيشات سلوى-
dc.date.accessioned2022-11-02T08:21:24Z-
dc.date.available2022-11-02T08:21:24Z-
dc.date.issued2022-06-30-
dc.identifier.issn1033-2437-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31181-
dc.descriptionمجلة الدراسات الإقتصادية الكميةen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة لمعرفة كيف تتوسط رفاهية الموظف العلاقة بين الرضا الوظيفي والأداء الاستراتيجي الممثل في الأبعاد التالية (الأداء الوظيفي، جودة الخدمة، رضا الزبون) لدى موظفي مؤسسة اتصالات الجزائر -ورقلة- تمثلت عينة دراسة في 40 موظفا، ولتحقيق أهداف الدراسة استخدم الباحثان الاستبانة كأداة للجمع البيانات. والتي تم تحليلها عن طريق استخدام برنامج الحزمة الإحصائية للعلوم الاجتماعيةspss . وتوصلت الدراسة لعدد من النتائج أهمها: لا يوجد تأثير مباشر للرضا على الأداء الوظيفي، بينما يوجد أثر مباشر على جودة الخدمة ورضا الزبائن، تتوسط الرفاهية العلاقة بين الرضا الوظيفي وأبعاد الأداء الاستراتيجي لدى موظفي مؤسسة اتصالات الجزائر -ورقلة-.This study aims to find out how employee wellbeing mediates the relationship between job satisfaction and strategic performance represented in the following dimensions (job performance, service quality, customer satisfaction) with the employees of Algeria Telecom - Ouargla - a study sample of 40 employees, and to achieve the objectives of the study, the researchers used the questionnaire as a tool for data collection. Which were analyzed by using the Statistical Package for Social Sciences (SPSS) program. The study found a number of results, the most important of which are: There is no direct effect of satisfaction on job performance, while there is a direct impact on service quality and customer satisfaction. Welfare mediates the relationship between job satisfaction and dimensions of strategic performance among the employees of Algeria Telecom - Ouarglaen_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseriesVolume 8, Numéro 1 2022;-
dc.subjectJob Satisfactionen_US
dc.subjectEmployee Wellbeingen_US
dc.subjectJob Performanceen_US
dc.subjectService Qualityen_US
dc.subjectCustomer Satisfactionen_US
dc.titleالدور الوسيط للرفاهية الموظف في العلاقة بين الرضا الوظيفي والأداء الاستراتيجي The mediating role of employee welfare in the relationship between job satisfaction and strategic performanceen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Number 08 /2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
JQES080122.pdf462,4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.