Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31189
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorميسون بلخير-
dc.contributor.authorبن جروة حكيم-
dc.date.accessioned2022-11-02T08:39:01Z-
dc.date.available2022-11-02T08:39:01Z-
dc.date.issued2022-06-30-
dc.identifier.issn1033-2437-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31189-
dc.descriptionمجلة الدراسات الإقتصادية الكميةen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الورقة البحثية إلى محاولة إبراز الدور الذي تلعبه الرعاية الرياضية في ترسيخ قيمة العلامة التجارية من وجهة نظر زبائن مؤسسة كوندور في مدينة ورقلة، تم تصميم نموذج مقترح للدراسة لكي يستخدم كدليل لاختبار العلاقة بين أبعاد الرعاية الرياضية وقيمة العلامة التجارية. تم على هذا الأساس تصميم استبيان ثم توجيهه لعينة من زبائن المؤسسة من أجل استطلاع رأيها، ولتحليل البيانات الأولية للدراسة تم استخدام الحزمة الإحصائية SPSS حيث بلغ حجم العينة 240 مفردة، تم استبعاد 16 استبانة غير قابلة للتحليل، وقد أوضحت نتائج التحليل الإحصائي وجود ارتباط معنوي ذو دلالة إحصائية بين أبعاد الرعاية الرياضية وقيمة العلامة التجارية، كما أوضحت وجود تأثير معنوي إيجابي لأبعاد الرعاية الرياضية على قيمة العلامة التجارية.This paper aims to try to highlight the role sports sponsorship plays in establishing brand value from the viewpoint of the Condor Foundation clients in Ouargla. A proposed model for the study was designed to be used as a guide to test the relationship between the dimensions of sports sponsorship and the brand value. On this basis, a questionnaire was designed and then directed to a sample of the institution’s customers in order to poll its opinion, and for the analysis of the primary data for the study, the SPSS statistical package was used, where the sample size reached 240 individuals. A statistical significance between the dimensions of sports sponsorship and the brand value, as it showed that there was a positive significant effect of the dimensions of sports sponsorship on the brand value.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseriesVolume 8, Numéro 1 2022;-
dc.subjectSports sponsorshipen_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectBrand equityen_US
dc.subjectcondor companyen_US
dc.titleThe importance of using Sports Sponsorship in influencing Brand value according to the Aaker Model أهمية استخدام الرعاية الرياضية في التأثير على قيمة العلامة التجارية وفق نموذجen_US
dc.title.alternativeAaker دراسة حالة عينة من زبائن مؤسسة كوندور في مدينة ورقلةen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Number 08 /2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
JQES080125.pdf400,81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.