Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31203
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorشطيبة زينب-
dc.contributor.authorالضب ربيحة-
dc.date.accessioned2022-11-02T09:05:32Z-
dc.date.available2022-11-02T09:05:32Z-
dc.date.issued2022-06-30-
dc.identifier.issn1033-2437-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31203-
dc.descriptionمجلة الدراسات الإقتصادية الكميةen_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة إلى معرفة مستوى استخدام الترويج الإلكتروني لعينة من الحرفيين الفنيين بمدينة ورقلة وكيفية مساهمتها في تنشيط الصناعات التقليدية الفنية، وقد شملت الدراسة عينة متكونة من 86 حرفي فني، تم الاعتماد فيها على أسلوب المسح باستخدام العينات بالاعتماد على الاستبيان وقد خلصت الدراسة إلى وجود مستوى عال لدى الحرفيين الفنيين في الاهتمام بالصناعات التقليدية الفنية، وكذلك تمتعهم بمستوى مرتفع من قدرات مهارات استخدام الترويج الإلكتروني، أما العلاقة الإرتباطية بين أدوات الترويج الإلكتروني وتنشيط الصناعات التقليدية الفنية فقد وجدنا أنها علاقة طردية وبلغت (27.3 %) ، كما وجدنا ان الموقع الإلكتروني والمشاركة في مجتمعات الويب هما اكثر الابعاد تأثير على تنشيط الصناعات التقليدية الفنية من بين أدوات الترويج الإلكتروني Abstract: The study aims to know the level of use of electronic promotion for a sample of technical craftsmen in the city of Ouargla and how it contributes to the revitalization of artistic traditional industries, The study included a sample of 86 technical craftsmen, who relied on the survey method using samples based on the questionnaireThe study concluded that there is a high level of interest among technical craftsmen in traditional technical industries, as well as their enjoyment of a high level of skills of using electronic promotion, as for the correlation between electronic promotion tools and the activation of technical traditional industries, we found that it is a direct relationship and amounted to (27.3%), as We found that the website and participation in web communities are the two most influential dimensions on the revitalization of artistic traditional industries among the electronic promotion tools.s.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseriesVolume 8, Numéro 1 2022;-
dc.subjectElectronic Promotionen_US
dc.subjectWeb Communitiesen_US
dc.subjectElectronic Advertisementen_US
dc.subjectTraditional Industriesen_US
dc.titleTowards the use of electronic promotion as a supportive tool for revitalizing traditional industries نحو استخدام الترويج الإلكتروني كاداة داعمة لتنشيط الصناعات التقليديةen_US
dc.title.alternativea field study in the Chamber of Traditional Industry and Crafts of Ouarglaen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Number 08 /2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
JQES080130.pdf405,15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.