Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31205
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorخويلدات محمد-
dc.contributor.authorخامرة بوعمامة-
dc.date.accessioned2022-11-02T09:10:17Z-
dc.date.available2022-11-02T09:10:17Z-
dc.date.issued2022-06-30-
dc.identifier.issn1033-2437-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31205-
dc.descriptionمجلة الدراسات الإقتصادية الكميةen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى التعرف على دور عمليات إدارة المعرفة في تحسين أداء المؤسسة باستخدام بطاقة الأداء المتوازن في شركة الجزائر للاتصالات. اعتمدت هذه الدراسة على المنهج الوصفي التحليلي من خلال تحليل (60) استبانة وزعت على مجموعة من العاملين ورؤساء الأقسام. تم إجراء تحليل البيانات واختبار الفرضيات بواسطة برنامج SPSS.19. وخلصت الدراسة إلى أن عمليات إدارة المعرفة ليس لها دور كبير في تحسين أداء المؤسسة باستخدام بطاقة الأداء المتوازن. إضافة إلى ذلك أكدت الدراسة على أهمية عمليات إدارة المعرفة لتعزيز أداء المؤسسة وتحقيق أهدافها والحفاظ على استمراريتها. This study aimed to identify the role of knowledge management processes in improving the performance of the enterprise using the balanced scorecard in Algeria Telecom. This study based on a descriptive analytical approach through the analysis of (49) questionnaires distributed to a group of workers and department heads. The data analysis and the hypothesis testing were performed by the SPSS.19 program. The study concluded that knowledge management processes had no significant role in improving the performance of the enterprise using the balanced scorecard. In addition, the study confirmed the importance of knowledge management processes to enhance the performance of the enterprise and to achieve the establishment of the goals in order to maintain the perinity of the enterpriseen_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseriesVolume 8, Numéro 1 2022;-
dc.subjectknowledge managementen_US
dc.subjectknowledge management processesen_US
dc.subjectperformance improvementen_US
dc.subjectbalanced scorrecarden_US
dc.subjectAlgerian telecomen_US
dc.titleدور عمليات ادارة المعرفة في تحسين اداء المؤسسة باستخدام بطاقة الأداء المتوازن The role of knowledge management processes in improving the performance of the organization using the balanced scorecarden_US
dc.title.alternativeدراسة حالة مؤسسة اتصالات الجزائرen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Number 08 /2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
JQES080131.pdf412,91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.