Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31302
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorحمايمي محرز-
dc.contributor.authorدريس, محمد رياض-
dc.contributor.authorخمقاني, دنيا رقية-
dc.date.accessioned2022-
dc.date.available2022-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31302-
dc.descriptionالتخصص : اتصال جماهيري ووسائط جديدةen_US
dc.description.abstractهدفت هذهالدراسةإلى دور الاتصال في إدارة أزمة كوفيد ( 19 ) بشركة الخطوط الجوية الجزائرية ( ورقلة ) وكذا معرفة الوسائل الاتصالية المستخدمة في ذلك ، حيث اعتمدنا في دراستنا هذه على المنهج الوصفي باختيار العينة القصدية التي رأينا أنها تتماشى مع طبيعة موضوع دراستنا ، فقد تم الاعتماد على أذاتي الملاحظة والمقابلة في جمع البيانات والمعلومات التي تخدم موضوعنا من المبحوثين توصلت الدراسة إلى مجموعة من النتائج أهمها : • أن الوسائل الاتصال المستخدمة في إدارة الأزمة داخل شركة الخطوط الجوية الجزائرية ( ورقلة ) تتمثل في الهاتف والبريد الإلكتروني . • أن لوسائل الاتصال دور بالغ الأهمية في إدارة الأزمة وذلك من خلال تقليل الاحتكاك بين الموظفين وتحقيق التباعد الإجتماعي . • أن وسائل الإعلام تساهم بشكل كبير في إدارة الأزمة عن طريق إخبار وإيصال المعلومة الى أكبر عدد ممكن من الموظفين ، وذلك من خلال بوبتها الرسمية على شبكة الإنترنت . • معوقات الاتصال أثناء إدارة أزمة كوفيد 19 تتمثل في إنقطاع شبكة الإنترنت ، بالإضافة إلى جهل بعض العمال في استخدام وسائل تكنولوجيا الاتصال الحديثة ما يشكل صعوبة في التعامل معهم .en_US
dc.description.abstractThis study aimed to identify the role of communication in managing the crisis of Covid (19) in the Algerian Airlines Company (Ouargla), as well as knowing the communication methods used in this, as we relied in this study on the descriptive approach by choosing the intentional sample, which we saw as being in line with the nature of the subject of our study, It was relied on my self-observation and interview in collecting data and information that serve our topic from the respondents The study reached a set of results, the most important of which are: The means of communication used in managing the crisis within Air Algerie (Ouargla) are the phone and e-mail. The means of communication have a very important role in managing the crisis by reducing friction between employees and achieving social distancing. The media contribute significantly to crisis management by informing and communicating information to the largest possible number of employees, through its official portal on the Internet. The obstacles to communication during the management of the Covid-19 crisis are represented in the interruption of the Internet, in addition to the ignorance of some workers in the use of modern means of communication technology, which makes it difficult to deal with them.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.subjectالاتصالen_US
dc.subjectإدارة الأزمةen_US
dc.subjectكوفيد 19en_US
dc.titleالاتصال وإدارة ازمة كوفيد19 شركة الخطوط الجوية الجزائرية ( ورقلة ) أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
driss- mohamed ryad.pdf418,94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.