Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31350
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن داود, العربي-
dc.contributor.authorبن عزوز, يونس-
dc.date.accessioned2022-
dc.date.available2022-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31350-
dc.descriptionالتخصص: علم اجتماع الاتصالen_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة للتعرف والوقوف على مدى تأثير الألعاب الإلكترونية على التحصيلالدراسي لدى تلاميذ المرحلة النهائية من التعليم الثانوي بعد أن أخدت الألعاب الإلكترونية حيزا كبيرامن الاهتمام بالنسبة لشريحة من التلاميذ حيث وصلت درجة ممارستها الى الإدمان وأصبحت تشكلتأثيرهانشاطيومي لابد من القيام به وان كان ذلك على حساب أوقات م ارجعة دروسهم ولمعرفة مدىقمنا بطرح التساؤل الرئيسي التالي: هل تؤثر الألعاب الإلكترونية على التحصيل الدراسي لدى تلاميذالقسم النهائي للطور الثانوي وقد خصصنا الدراسة لعينة عشوائية من ثانوية الشهيد العربي قويدرببلدية ورقلة؟ وتم استخدام منهج التحليل الوصفي لدراسة هذا الموضوع، كما قمنا بدراسة الحالة من خلال أداةالاستبيان لجمع المعلومات، وبرنامج SPSSلمعالجتها إحصائيا وتحليل نتائج الدراسة، حيث قمنابتوزيع( )103نسخة من الاستبيان على تلاميذ القسم النهائي للطور الثانوي ببلدية ورقلةen_US
dc.description.abstractThe study aimed to identify the impact of electronic games on the academic achievement of students considering that electronic games took a large area of interest in the proportion of pupils where the degree of their practice reached the addiction level and it became have their first preoccupation even before the reviewing of their lessons. so ,to know to which level it impacts, we ask the following main question : Do electronic games affect the academic achievement of students in the final phase of secondary education in the municipality of Ouargla ? The descriptive analysis method was used to study this topic, and we studied the case through the questionnaire tool to collect information, and a program SPSS to process it statistically and analyze the results of the study, where we distributed (103) copies of the questionnaire to students studying in the final stage distributed to three secondary schools in the province of Ouargla municipality-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.subjectالألعاب الإلكترونيةen_US
dc.subjectالتحصيل الدراسيen_US
dc.subjectتلاميذen_US
dc.titleأثر الألعاب الالكترونية على التحصيل الدراسي دراسة ميدانية تلاميذ الطور النهائي للتعليم الثانوي في بلدية ورقلة.en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de sociologie et de la démographie - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ben azouz-younes.pdf795,52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.