Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31488
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorعبد القادر, بقادر-
dc.contributor.authorعسال, صليحة-
dc.contributor.authorقويدري, نور الإيمان-
dc.date.accessioned2022-11-21T10:06:34Z-
dc.date.available2022-11-21T10:06:34Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31488-
dc.descriptionقسم اللغة والأدب العربي تخصص: لسانيات تطبيقيةen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى الكشف عن السياسة اللغوية في الجزائر وعلى أثرها في تعليم اللغة العربية لمرحلة التعليم المتوسط، وهذه الدراسة ركزت بالخصوص على محتوى الكتاب المدرسي للسنة الثالثة من التعليم المتوسط، واعتمدنا فيها على المنهج الوصفي التحليلي للوصول إلى نتائج ثابتة و موضوعية أثناء دراسة محتوى الكتاب شكلا ومضمونا، لمعرفة مدى ملائمة المحتوى اللغوي للكتاب لتلاميذ السنة الثالثة من التعليم المتوسط ومدى تحقيقه للكفاية اللغوية الموضوعة من قبل الوزارة في نهاية السنة.en_US
dc.description.abstractCette étude vise à révéler la politique linguistique en Algérie et son impact sur l'enseignement de la langue arabe pour la phase d'éducation intermédiaire, et cette étude s'est concentrée en particulier sur le contenu du manuel pour la troisième année de l'éducation intermédiaire, et nous nous sommes appuyés sur le descriptif Approche analytique pour atteindre les résultats fixes et objectifs pendant l'étude du contenu des formes et du contenu du livre, pour connaître la pertinence du contenu du livre du livre pour les étudiants de la troisième année de l'éducation intermédiaire et l'étendue de sa réussite de la linguistique Suffisance placée par le ministère à la fin de l'année.-
dc.description.abstractThis study aims to reveal the language policy in Algeria and its impact on teaching Arabic to the intermediate stage. This study focused in particular on the content of the textbook for the third year of intermediate education، and we relied in it on the descriptive analytical approach to reach fixed and objective results during the study of the content of the book in form and content، to find out the appropriateness of the linguistic content of the book for students of the third year of intermediate education and the extent to which it achieves the linguistic sufficiency established by the ministry at the end of the year.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniversité Kasdi Merbah-Ouarglaen_US
dc.subjectالسياسة اللغويةen_US
dc.subjectالتخطيط اللغويen_US
dc.subjectالتعليمen_US
dc.subjectاللغة العربيةen_US
dc.subjectالتعليم المتوسطen_US
dc.subjectالسنة الثالثةen_US
dc.subjectpolitique linguistiqueen_US
dc.subjectplanification linguistiqueen_US
dc.subjectéducationen_US
dc.subjectarabeen_US
dc.subjectÉducation intermédiaireen_US
dc.subjecttroisième annéeen_US
dc.subjectLanguage policyen_US
dc.subjectLanguage planningen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectArabic languageen_US
dc.titleالسياسة اللغوية في الجزائر وأثرها على تعليم اللغة العربية (السنة الثالثة من التعليم المتوسط أنموذجاً)en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
عسال+قويدري.pdf1,8 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.