Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31534
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorمحمد فؤاد, بالحسن-
dc.contributor.authorسميحة, خليفي-
dc.contributor.authorمروة, زنو-
dc.date.accessioned2022-11-28T08:39:41Z-
dc.date.available2022-11-28T08:39:41Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31534-
dc.descriptionتخصص:لسانيات تطبيقية قسم اللغة والأدب العربيen_US
dc.description.abstractتهدف دراستنا الموسومة ب"الإصلاح التربوي لمنهاج قواعد اللغة للسنة الرابعة من التعليم المتوسط منذ 2003 دراسة وصفية تقويمية" إلى تقويم ووصف التعديلات والتغييرات التي طرأت على النظام التربوي التعليمي، حيث استهلنا دراستنا بالاصلاحات التي مست المنظومة التربوية في الجزائر ، ثم تطرقنا لتطوير المناهج التربوية . كما قمنا بدراسة وصفية تقويمية لمحتوى قواعد اللغة العربية في الكتاب المدرسي للسنة الرابعة من التعليم المتوسط للجيلين الأول والثاني وصولا في الأخير إلى نتائج.en_US
dc.description.abstractNotre étude, intitulée « Réforme pédagogique du programme de grammaire pour la quatrième année de l'enseignement moyen depuis 2003, vise à évaluer et décrire les modifications et les changements intervenus dans le système éducatif. Nous avons également mené une étude descriptive et évaluative du contenu de la grammaire arabe dans le manuel de la quatrième année de l'enseignement intermédiaire pour les deux premières générations Et l'avant-dernier jusqu'aux résultats.-
dc.description.abstractOur study, titled "The Educational Reform of the Language Grammar Curriculum for the Fourth Year of Intermediate Education since 2003, A Descriptive Evaluation Study," aims to evaluate and describe the modifications and changes that occurred in the educationaleducational system. We also conducted a descriptive and evaluative study of the content of Arabic grammar in the textbook for the fourth year of intermediate education for the first two generations The second and finally down to the results.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniversité Kasdi Merbah-Ouarglaen_US
dc.subjectالإصلاح التربويen_US
dc.subjectالمنظومة التربويةen_US
dc.subjectالتربيةen_US
dc.subjectالمنهاج التربويen_US
dc.subjectréforme éducativeen_US
dc.subjectsystème éducatifen_US
dc.subjectéducationen_US
dc.subjectLe cursus pédagogiqueen_US
dc.subjecteducational reformen_US
dc.subjecteducational systemen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjecteducational curriculumen_US
dc.titleتيسير تدريس قواعد اللغة العربية في ضوء المقاربة بالكفايات السنة الرابعة من التعليم المتوسط منذ 2003أنمودجاen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
خليفي+زنو.pdf744,03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.