Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31534
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | محمد فؤاد, بالحسن | - |
dc.contributor.author | سميحة, خليفي | - |
dc.contributor.author | مروة, زنو | - |
dc.date.accessioned | 2022-11-28T08:39:41Z | - |
dc.date.available | 2022-11-28T08:39:41Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31534 | - |
dc.description | تخصص:لسانيات تطبيقية قسم اللغة والأدب العربي | en_US |
dc.description.abstract | تهدف دراستنا الموسومة ب"الإصلاح التربوي لمنهاج قواعد اللغة للسنة الرابعة من التعليم المتوسط منذ 2003 دراسة وصفية تقويمية" إلى تقويم ووصف التعديلات والتغييرات التي طرأت على النظام التربوي التعليمي، حيث استهلنا دراستنا بالاصلاحات التي مست المنظومة التربوية في الجزائر ، ثم تطرقنا لتطوير المناهج التربوية . كما قمنا بدراسة وصفية تقويمية لمحتوى قواعد اللغة العربية في الكتاب المدرسي للسنة الرابعة من التعليم المتوسط للجيلين الأول والثاني وصولا في الأخير إلى نتائج. | en_US |
dc.description.abstract | Notre étude, intitulée « Réforme pédagogique du programme de grammaire pour la quatrième année de l'enseignement moyen depuis 2003, vise à évaluer et décrire les modifications et les changements intervenus dans le système éducatif. Nous avons également mené une étude descriptive et évaluative du contenu de la grammaire arabe dans le manuel de la quatrième année de l'enseignement intermédiaire pour les deux premières générations Et l'avant-dernier jusqu'aux résultats. | - |
dc.description.abstract | Our study, titled "The Educational Reform of the Language Grammar Curriculum for the Fourth Year of Intermediate Education since 2003, A Descriptive Evaluation Study," aims to evaluate and describe the modifications and changes that occurred in the educationaleducational system. We also conducted a descriptive and evaluative study of the content of Arabic grammar in the textbook for the fourth year of intermediate education for the first two generations The second and finally down to the results. | - |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | université Kasdi Merbah-Ouargla | en_US |
dc.subject | الإصلاح التربوي | en_US |
dc.subject | المنظومة التربوية | en_US |
dc.subject | التربية | en_US |
dc.subject | المنهاج التربوي | en_US |
dc.subject | réforme éducative | en_US |
dc.subject | système éducatif | en_US |
dc.subject | éducation | en_US |
dc.subject | Le cursus pédagogique | en_US |
dc.subject | educational reform | en_US |
dc.subject | educational system | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | educational curriculum | en_US |
dc.title | تيسير تدريس قواعد اللغة العربية في ضوء المقاربة بالكفايات السنة الرابعة من التعليم المتوسط منذ 2003أنمودجا | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Département de Langue Arabe - Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
خليفي+زنو.pdf | 744,03 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.