Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31537
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorعبد الكريم, جيدور-
dc.contributor.authorمنال, مرابط-
dc.contributor.authorمروة, قوجيل-
dc.date.accessioned2022-11-28T09:13:43Z-
dc.date.available2022-11-28T09:13:43Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31537-
dc.descriptionتخصص: لسانيات تطبيقية قسم اللغة والأدب العربيen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى مدى تأثير اضطرابات النطق على التحصيل اللغوي لمتعلمي السنة الثانية ابتدائي في الجزائر و محاولة إيجاد حلول للصعوبات التي يتلقاها المتعلم في هذه المرحلة .من النتائج التي توصلنا اليها وجود تأثير واضح لهذه الاضطرابات على تحصيلهم اللغوي.. ومن أسبابها نقص الخبرة لدى المعلمين وعدم امتلاكهم الكفاءة .عدم اهتمام مصممي المناهج الدراسية والبرامج أيضا بحالات الاضطراب وعدم امتلاك الأولياء الوعي الكفاءة والخبرة.en_US
dc.description.abstractCette étude vise au effet des troubles de la parole à la réussite linguistique scolaire chez les apprenants de la deuxième année ( 02) primaire en Algérie et tenter de trouver de solutions aux difficultés rencontrées par les apprenants au niveau de primaire. Parmi les résultats obtenu on trouve que il y a un effet claire des troubles a ses réussite linguistique .l’un des causes est le manque d’expérience aux enseignants il n’ont pas la compétence ,manque d’intérêt pour les concepteurs de programme scolaire et aussi .les parents manquent de sensibilisation de compétence et d’expérience.-
dc.description.abstractThis study aims at the extent of the Impact of speech disorders on the linguistic achievement of second year primary learners In Algeria. And to try to find solutions to the difficulties that the learner receives at this stage. One of the results we have reached that there is a clear Impact of these disorders on their linguistic achievement .They have competence. Curriculum and program designers do not pay attention to cases of disorder. And parents do not have awareness, competence and experience.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniversité Kasdi Merbah-Ouarglaen_US
dc.subjectاضطرابات النطقen_US
dc.subjectالتحصيل اللغويen_US
dc.subjectالمتعلمen_US
dc.subjectالتعبيرen_US
dc.subjectالقراءةen_US
dc.subjectLes troubles linguistiqueen_US
dc.subjectla réussite linguistiqueen_US
dc.subjectl’apprenanten_US
dc.subjectl’expressionen_US
dc.subjectla lectureen_US
dc.subjectLanguageen_US
dc.subjectachievementen_US
dc.subjectlearneren_US
dc.subjectexpressionen_US
dc.subjectreadingen_US
dc.titleأثر اضطرابات النطق على التحصيل اللغوي لمتعلمي السنة الثانية ابتدائي في الجزائر.en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مرابط+قوجيل.pdf1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.