Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31557
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | دقناتي, فضيلة | - |
dc.contributor.author | خلو, مارية | - |
dc.contributor.author | يحي, إكرام | - |
dc.date.accessioned | 2022-12-05T09:08:32Z | - |
dc.date.available | 2022-12-05T09:08:32Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31557 | - |
dc.description | قسم اللغة والأدب العربي تخصص: لسانيات تطبيقية | en_US |
dc.description.abstract | إن العملية التواصلية التعليمية التي تحدث داخل القسم، عبارة عن عملية تفاعلية تواصلية، تتم بين ثلاثة عناصر مهمة مكونة من المعلم والمتعلم والمعرفة، وكان الهدف من دراستنا هذه التعرف على "أساليب التواصل اللغوي بين المعلم والمتعلم السنة الخامسة من التعليم الابتدائي عينة"، واستخدمنا المنهج الوصفي في تحليلنا للاستبيان الذي يحتوي على ستة عشر سؤال، وقد كانت التساؤلات تصب حول الأساليب التي يستخدمها المعلم للتواصل مع تلاميذه. واستخلصنا في الأخير أن التواصل يعد العامل الأساسي والفعال في العملية التعليمية. | en_US |
dc.description.abstract | The educational communicative process that occurs within the class is an interactive and communicative process that consists of three important elementswhichare: the teacher, the learner, and knowledge. The aim of our study was to identify « the methods of linguistic communication between the teacher and the learner of the fifth year of primary education ». and we used the descriptive approach in our analysis of the questionnaire, which contains sixteen questions. These latters were about the methods used by the teacher to communicate with his students Finally, we concluded that the linguistic communication is the main and the most effective factor in the educational process. | - |
dc.description.abstract | L’opération de communication éducative, qui se applique dans la classe c’est une opération communicative. Elle se déroule entre trois éléments importants qui constitués de l’enseignant, apprenant et la connaissance. Le but de notre étude était de « savoir les méthodes de communication linguistique entre l’enseignant et l’apprenant de cinquième année primaire », et nous avons utilisé la méthode descriptive dans notre analyse « questionnaire » qu’il a était contient seize questions et la dernière portait sur les méthodes utilises par l’enseignant pour communiquer avec ses élèves. En fin nous avons conclu que la communication linguistique c’est le facteur principal et l’efficace pour processus éducatif. | - |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | université Kasdi Merbah-Ouargla | en_US |
dc.subject | الأساليب | en_US |
dc.subject | التواصل | en_US |
dc.subject | التعليمية | en_US |
dc.subject | اللغة | en_US |
dc.subject | المهارات | en_US |
dc.subject | méthodes | en_US |
dc.subject | communication | en_US |
dc.subject | enseignement | en_US |
dc.subject | langue | en_US |
dc.subject | compétences | en_US |
dc.subject | methods | en_US |
dc.subject | communication | en_US |
dc.subject | teaching | en_US |
dc.subject | language | en_US |
dc.subject | skills | en_US |
dc.title | أساليب التواصل اللغوي بين المعلم والمتعلم السنة الخامسة من التعليم الابتدائي عينة | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Département de Langue Arabe - Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
شويني+بلعقون.pdf | 509,5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.