Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31557
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorدقناتي, فضيلة-
dc.contributor.authorخلو, مارية-
dc.contributor.authorيحي, إكرام-
dc.date.accessioned2022-12-05T09:08:32Z-
dc.date.available2022-12-05T09:08:32Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31557-
dc.descriptionقسم اللغة والأدب العربي تخصص: لسانيات تطبيقيةen_US
dc.description.abstractإن العملية التواصلية التعليمية التي تحدث داخل القسم، عبارة عن عملية تفاعلية تواصلية، تتم بين ثلاثة عناصر مهمة مكونة من المعلم والمتعلم والمعرفة، وكان الهدف من دراستنا هذه التعرف على "أساليب التواصل اللغوي بين المعلم والمتعلم السنة الخامسة من التعليم الابتدائي عينة"، واستخدمنا المنهج الوصفي في تحليلنا للاستبيان الذي يحتوي على ستة عشر سؤال، وقد كانت التساؤلات تصب حول الأساليب التي يستخدمها المعلم للتواصل مع تلاميذه. واستخلصنا في الأخير أن التواصل يعد العامل الأساسي والفعال في العملية التعليمية.en_US
dc.description.abstractThe educational communicative process that occurs within the class is an interactive and communicative process that consists of three important elementswhichare: the teacher, the learner, and knowledge. The aim of our study was to identify « the methods of linguistic communication between the teacher and the learner of the fifth year of primary education ». and we used the descriptive approach in our analysis of the questionnaire, which contains sixteen questions. These latters were about the methods used by the teacher to communicate with his students Finally, we concluded that the linguistic communication is the main and the most effective factor in the educational process.-
dc.description.abstractL’opération de communication éducative, qui se applique dans la classe c’est une opération communicative. Elle se déroule entre trois éléments importants qui constitués de l’enseignant, apprenant et la connaissance. Le but de notre étude était de « savoir les méthodes de communication linguistique entre l’enseignant et l’apprenant de cinquième année primaire », et nous avons utilisé la méthode descriptive dans notre analyse « questionnaire » qu’il a était contient seize questions et la dernière portait sur les méthodes utilises par l’enseignant pour communiquer avec ses élèves. En fin nous avons conclu que la communication linguistique c’est le facteur principal et l’efficace pour processus éducatif.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniversité Kasdi Merbah-Ouarglaen_US
dc.subjectالأساليبen_US
dc.subjectالتواصلen_US
dc.subjectالتعليميةen_US
dc.subjectاللغةen_US
dc.subjectالمهاراتen_US
dc.subjectméthodesen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectenseignementen_US
dc.subjectlangueen_US
dc.subjectcompétencesen_US
dc.subjectmethodsen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectteachingen_US
dc.subjectlanguageen_US
dc.subjectskillsen_US
dc.titleأساليب التواصل اللغوي بين المعلم والمتعلم السنة الخامسة من التعليم الابتدائي عينةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
شويني+بلعقون.pdf509,5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.