Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31585
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorعطوات, عبد الحاكم-
dc.contributor.authorخرفي, فتيحة-
dc.contributor.authorعويشات, نسرين-
dc.date.accessioned2022-12-13T14:18:05Z-
dc.date.available2022-12-13T14:18:05Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31585-
dc.descriptionالتخصص:اتصال جماهيري ووسائط جديدةen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى معرفة اثر الإعلان كأحد عناصر المزيج التسويقي بالتطبيق على عينة من المستهلكين ولاية توقرت ودور وسائل الإعلان المختلفة في الترويج الإعلاني. كما هدفت الدراسة في محاولة تحديد اثر الإعلان في السلوك الشرائي للمستهلكين و تقييم دور تلك الإعلانات كمصدر معلومات مفيد عن السلع والخدمات كما سعت الدراسة للوقوف على مدى تأثر المستهلك بتلك الإعلانات.en_US
dc.description.abstractThe study aims at knowing the effect of advertising ( as most important factor in the promotion mix ) about consumer behavior ; parttiqueted on specimen on state in Touggourt ; and the role of mass media in providing the advertising promotion services As the study trying aims to definition the effect of advertising on as source of information benefits about products and services and the study seeks stopping on the part of reach slobber the such an cements according to his properties.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.relation.ispartofseries2022;-
dc.subjectالاعلانات التلفزيونيةen_US
dc.subjectسلوك المستهلكen_US
dc.titleتأثير الاعلانات التلفزيونية على المستهلكen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kharfi-fatiha.pdf863,15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.