Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31700
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن طرية, عمر-
dc.contributor.authorميموني, فطيمة الزهرة-
dc.contributor.authorجمل, نجلاء-
dc.date.accessioned2023-01-10T10:55:48Z-
dc.date.available2023-01-10T10:55:48Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31700-
dc.descriptionقسم اللغة والأدب العربي تخصص :أدب عربي قديمen_US
dc.description.abstractيتناول هذا البحث دراسة موضوع "شعر الشكوى لابن نباته" دراسة فنية وتعد هذه الدراسة حلقة من حلقات البحث الأدبي . والهدف من هذه الدراسة هو تحليل شعر ابن نباته من حيث اللغة والأسلوب ,الصورة الفنية,موسيقى الشعر. وصولا إلى الخاتمة والتي تضمنت أهم النتائجen_US
dc.description.abstractCette recherche porte sur l'étude du sujet de "La poésie de la plainte d'Ibn Nabatah", une étude artistique. Le but de cette étude est d'analyser la poésie d'Ibn Nabatah en termes de langue, de style, d'image artistique et de musique poétique. Pour arriver à la conclusion, qui comprenait les résultats les plus importants-
dc.description.abstractThis research deals with the study of the subject of "The Poetry of Complaining by IbnNabatah", an artistic study. The aim of this study is to analyze IbnNabatah's poetry in terms of language, style, artistic image, and poetry music. To reach the conclusion, which included the most important results.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniversite kasdi merbah ouarglaen_US
dc.subjectدراسة فنيةen_US
dc.subjectشعر الشكوىen_US
dc.subjectابن نباتهen_US
dc.subjectÉtude artistiqueen_US
dc.subjectpoésie de plainteen_US
dc.subjectIbn Nabatahen_US
dc.subjectArtistic studyen_US
dc.subjectpoetry of complainten_US
dc.subjectIbnNabatahen_US
dc.titleالشكوى في شعر ابن نباته - دراسة فنية-en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ميموني+جمل.pdf715,34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.