Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31805
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorشعيب رحيمة-
dc.contributor.authorعريف هنية-
dc.date.accessioned2023-01-18T08:29:08Z-
dc.date.available2023-01-18T08:29:08Z-
dc.date.issued2022-06-30-
dc.identifier.issn2478-0197-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31805-
dc.descriptionالعلامةen_US
dc.description.abstractتسعى هذه الدراسة إلى إبراز جهود صاحب النظرية الخليلية العلامة عبد الرحمن الحاج صالح في مجال تعليمية اللغة العربية، حيث أسهم بالكثير من آرائه وبحوثه في تقييم وتقويم واقع تعليم وتعلُّم اللّغة العربية في المؤسسات التربوية، في الوطن العربي عموما وفي الجزائر على وجه الخصوص، من خلال تفرده بالعديد من المصطلحات تعليمية، والتي سنسلط الضوء عليها في هذه الورقة البحثية. Abstract: Among the topics stimulating the scholar theoretician Abd Errahman Alhadj Saleh is the Arabic language didactics. He has contributeed with his researches and opinions in evaluating and rectifying the Arabic language teaching and learning reality at the educational institutions in the Arab World, in general, and in Algeria, in particular. So, he has created a group of terminologies in this field. In this research paper we shall shed light on them.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.relation.ispartofseriesVolume 7, Numéro 2 2022;-
dc.subjectElkhalilia theoryen_US
dc.subjectThe didactic terminologiesen_US
dc.subjectAbd Errahman Alhadj Salehen_US
dc.titleElkhalilia theory terminological preludes with Abd Errahman Alhadj Saleh الممهدات المصطلحية للنّظرية الخليلية عند عبد الرحمن الحاج صالحen_US
dc.title.alternativeThe didactic terminologies as a sampleen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Al Alama N 16 / Vol 7, N2 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6.pdf756,99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.